[download_checkout]

Thank you for your purchase! [edd_receipt]

Your transaction failed, please try again or contact site support.

[purchase_history]










Pobierz publikację podsumowującą

Email *

Remiksuj, Warszawo! – pod takim tytułem odbywa się 2 edycja FAM, jedynego w Polsce Forum Aplikacji i Gier Mobilnych. FAM to wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych tematem aplikacji i gier mobilnych w sztuce, kulturze, edukacji oraz tych tworzonych dla społeczności.

Czym jest remiks?
Dlaczego warto tworzyć z pomocą bezpłatnych aplikacji mobilnych?
Jak w edukacji może przydać się wirtualna i rozszerzona rzeczywistość?

15 października w Marzycielach i Rzemieślnikach, na 3 piętrze Domu Towarowego Bracia Jabłkowscy w Warszawie (ul. Bracka 25) będziemy bawić się treściami kultury, czyli remiksować, rozmawiać o nowinkach technologii mobilnych w edukacji i sztuce, promować polskie aplikacje oraz przybliżać świat mobile mniej wtajemniczonym.

Dla zarejestrowanych uczestników przewidzieliśmy upominki, nagrody w konkursach i moc atrakcji!

FAM jest jednodniowym wydarzeniem skierowanym do osób i instytucji, które chcą wykorzystać potencjał nowych technologii dla kultury i własnego rozwoju.

FAM powstało z myślą o mieszkańcach Warszawy, którzy z racji pełnionej funkcji zawodowej (pracownicy instytucji kultury, organizacji pozarządowych, nauczyciele, niezależni artyści, blogerzy) czy sytuacji życiowej (np. rodzice małych dzieci, seniorzy, uczniowie), poszukują inspiracji i praktycznych rozwiązań, jak technologie mobilne mogą ułatwić dostęp do kultury.

FAM jest także przestrzenią dla środowisk skupiających artystów, programistów i projektantów tworzących rozwiązania dla dobra wspólnego oraz dla wszystkich osób, które pasjonują się historią i kulturą naszego miasta. 

Dofinansowanie

Projekt współfinansuje m.st.Warszawa
Patroni medialni
Logotyp Mobile Trends
logotyp_Going
Co Jest Grane24_logotyp_
Partnerzy
Koalicja Otwartej Edukacji
Małopolski Instytut Kultury
Koduj dla Polski
ePaństwo
Państwowe Muzeum Etnograficzne
Aplikacje w Kulturze i Edukacji
dwutygodnik
logotyp Centrum Edukacji Obywatelskiej
logotyp_Wikimedia
Fundacja Instytut Rozwoju Rgionalnego
TechSoup Polska
logotyp VRteam
Logotyp wypożyczalni urządzeń mobilnych
goodbooks_logo

W 2017 roku odbyła się druga edycja FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, unikalnego wydarzenia, którego celem jest prezentacja wartościowych aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji.

W sklepach App Store i Google Play Store znajdują się obecnie miliony aplikacji. My postanowiliśmy wybrać te najlepsze według kryteriów takich jak: bezpłatność, wysoka jakość wykonania, wartość edukacyjna, dostępność na co najmniej 2 platformy. Ponad 100 aplikacji zostało opisanych i posegregowanych w sekcje: REMIKSUJ, WARSZAWO!, MOBILNA EDUKACJA, KULTURA W SMARTFONIE, TRENDY I TECHNOLOGIE oraz SEKCJA STARTUP.

Zebraliśmy dla Ciebie w jednym miejscu listę gier i aplikacji do poszczególnych sekcji, przygotowaną przez Kuratorkę FAM 2017 Sylwię Żółkiewską i ekspertki: Noemi Gryczko i Paulinę Jędrzejewską.

Chętnie wyślemy Ci ten materiał za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się do naszego newslettera.

Email *

Remiksuj, Warszawo!

Aplikacje mobilne służące do tworzenia gifów, memów, animacji poklatkowej, filmów, a także remiksowania, przekształcania zbiorów (starych zdjęć, filmów, grafik) i powtórnego ich udostępniania.

Mobilna Edukacja

Najciekawsze aplikacje i gry mobilne, które sprawią, że uczenie stanie się ekscytującą przygodą.

Trendy i Technologie

Innowacyjne gry i aplikacje, najciekawsze trendy i angażujące technologie.

Kultura w Smartfonie

Najciekawsze warszawskie, polskie i zagraniczne aplikacje, które służą promocji i upowszechnianiu kultury, sztuki i historii.

Alex Parker

Founder

Jessica Collins

Graphic Designer

Luke Smith

Web Developer

W 2016 roku odbyła się pierwsza edycja FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, unikalnego wydarzenia, którego celem jest prezentacja wartościowych aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji.

W sklepach App Store i Google Play Store znajdują się obecnie miliony aplikacji. My postanowiliśmy wybrać te najlepsze według kryteriów takich jak: bezpłatność, wysoka jakość wykonania, wartość edukacyjna, dostępność na co najmniej 2 platformy. Ponad 100 aplikacji zostało opisanych i posegregowanych w sekcje: EDUKACJA, KREACJA, VARSAVIANA, TECHNOLOGIE, SPOŁECZEŃSTWO i sekcję DLA DZIECI. Poniżej pobrać można listę gier i aplikacji do poszczególnych sekcji, przygotowaną przez Kuratorkę FAM 2016 Sylwię Żółkiewską i ekspertki: Noemi Gryczko i Paulinę Jędrzejewską.

Edukacja

W sekcji EDUKACJA polecamy aplikacje edukacyjne przydatne nauczycielom i edukatorom w przedszkolu, w szkole, na warsztatach lub do samodzielnego poszerzania horyzontów dla osób w każdym wieku.

Lista aplikacji sekcji EDUKACJA FAM 2016

Kreacja

W sekcji KREACJA polecamy aplikacje mobilne, które umożliwiają szybkie tworzenie atrakcyjnych wizualnie multimediów, gier mobilnych, filmów, animacji i interaktywnych grafik. Aplikacje przydadzą się w promocji i poszerzaniu oferty edukacyjnej instytucji i organizacji.

Lista aplikacji sekcji KREACJA FAM 2016

Varsaviana

W sekcji VARSAVIANA prezentujemy najciekawsze i najbardziej nowatorskie aplikacje związane z warszawską ofertą kulturalną i edukacyjną. Znajdują się tutaj aplikacje stworzone przez warszawskie instytucje kultury, NGO i niezależnych twórców.

Lista aplikacji sekcji VARSAVIANA FAM 2016

Społeczeństwo

Aplikacje mobilne w tej sekcji zachęcają do postaw proobywatelskich i proekologicznych, aktywizują społeczność, sprzyjają transparentności politycznej. Nacisk położony jest przede wszystkim na polskie aplikacje stworzone przez organizacje pozarządowe.

Lista aplikacji sekcji SPOŁECZEŃSTWO FAM 2016

Technologie

W sekcji TECHNOLOGIE prezentujemy aplikacje mobilne i komputerowe wykorzystujące nowe technologie, takie jak rozszerzona rzeczywistość i wirtualna rzeczywistość oraz ciekawe przykłady ich zastosowania w promocji kultury, w sztuce i edukacji.

Lista aplikacji sekcji TECHNOLOGIE FAM 2016

Dla dzieci

W sekcji DLA DZIECI prezentujemy gry i aplikacje Fundacji Festina Lente, Partnera FAM – 1. Forum Aplikacji i Gier Mobilnych. Wszystkie aplikacje dostępne są bezpłatnie dostępne na platformy iOS i Android. Część aplikacji dostępna jest także w języku angielskim.

Lista aplikacji sekcji DLA DZIECI FAM 2016

O FAM

FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych to unikalne wydarzenie organizowane przez Fundację Culture Shock. Misją FAM jest popularyzacja bezpłatnych polskich i zagranicznych aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i edukacją. Podczas FAM przedstawiamy wartościowe gry i aplikacje, wybrane spośród milionów dostępnych w Google Play i App Store. Zachęcamy do częstszego, świadomego i twórczego korzystania ze smartfonów i tabletów dzieci, młodzież, dorosłych i seniorów. 

Pomysł na FAM jest inicjatywą pionierską. Na chwilę obecną targi i konferencje mobilne pomijają zawartość merytoryczną aplikacji mobilnych, skupiając się na technologiach i sprzęcie. Są kierowane do specjalistów, a nie do zwykłych ludzi.

Mamy ambicję to zmienić. Planujemy pokazywać nie tylko zestawy inspirujących aplikacji mobilnych, ale także sposoby ich zastosowania: w animacji kultury, w szkole, w domu, w pracy, podczas zwiedzania, do działań twórczych, obywatelskich, społecznych oraz ochrony zdrowia.

Remiksuj, Warszawo! – pod takim tytułem odbyła się 15 października 2017 roku II edycja Forum Aplikacji i Gier Mobilnych. FAM to wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych tematem aplikacji i gier mobilnych w sztuce, kulturze, edukacji oraz tych tworzonych dla społeczności.

Jako organizatorzy, pragniemy bardzo podziękować za obecność dociekliwym odwiedzającym, wolontariuszom, na których przez cały czas mogliśmy liczyć oraz naszym partnerom, którzy dzielili się efektami swojej pracy i inspirowali. Tego dnia eksperymentowaliśmy z mobilną materią, rozmawialiśmy o tym, czym jest remiks i do czego mogą się przydać otwarte zasoby kultury. Pytaliśmy ekspertów o to jakie wyzwania stoją przed edukacją w związku z rozwojem kultury mobile. Dyskutowaliśmy o tym jak zmienia się sposób korzystania z mobilnych technologii, w tym wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Cieszymy się, że jesteście z nami. Do zobaczenia za rok!

Czym jest remiks?
Dlaczego warto tworzyć z pomocą bezpłatnych aplikacji mobilnych?
Jak w edukacji może przydać się wirtualna i rozszerzona rzeczywistość?

Podczas FAM bawiliśmy się treściami kultury, tworzyliśmy remiksy, rozmawialiśmy o nowinkach technologii mobilnych w edukacji i sztuce, promowaliśmy polskie aplikacje oraz przybliżaliśmy świat mobile mniej wtajemniczonym.

Rozlosowaliśmy wiele nagród i upominków od naszych Partnerów, m.in. etnograficzne publikacje Narodowego Muzeum Etnograficznego, książki Zarządu Zieleni m.st. Warszawa i upominki od twórców aplikacji mobilnej Kasprowy Wierch. 

FAM jest jednodniowym wydarzeniem skierowanym do osób i instytucji, które chcą wykorzystać potencjał nowych technologii dla kultury i własnego rozwoju.

FAM powstało z myślą o mieszkańcach Warszawy, którzy z racji pełnionej funkcji zawodowej (pracownicy instytucji kultury, organizacji pozarządowych, nauczyciele, niezależni artyści, blogerzy) czy sytuacji życiowej (np. rodzice małych dzieci, seniorzy, uczniowie), poszukują inspiracji i praktycznych rozwiązań, jak technologie mobilne mogą ułatwić dostęp do kultury.

FAM jest także przestrzenią dla środowisk skupiających artystów, programistów i projektantów tworzących rozwiązania dla dobra wspólnego oraz dla wszystkich osób, które pasjonują się historią i kulturą naszego miasta. 

Dofinansowanie

Projekt współfinansuje m.st.Warszawa
Patroni medialni
Logotyp Mobile Trends
logotyp_Going
Co Jest Grane24_logotyp_
Partnerzy
Koalicja Otwartej Edukacji
Małopolski Instytut Kultury
Koduj dla Polski
ePaństwo
Państwowe Muzeum Etnograficzne
Aplikacje w Kulturze i Edukacji
dwutygodnik
logotyp Centrum Edukacji Obywatelskiej
logotyp_Wikimedia
Fundacja Instytut Rozwoju Rgionalnego
TechSoup Polska
logotyp VRteam
Logotyp wypożyczalni urządzeń mobilnych
goodbooks_logo

PROGRAM FAM 2017, 15 X 2017 (niedziela)

11.00 – UROCZYSTE OTWARCIE FAM: Paulina Jędrzejewska, Prezeska Fundacji Culture Shock, Producentka FAM oraz Sylwia Żółkiewska, Kuratorka FAM
11.15 – DEBATA 1: Remiks – nowa wersja kultury, prowadzi Paulina Jędrzejewska
12.00 – PREZENTACJA 1: KulturaGo czyli gamifikowanie kultury na smartfonach, Marcin Skrabka, Good Books
12.15 – PREZENTACJA 2: Niewidome aplikacje. Czy niewidząc można używać smartfona? – Mikołaj Rotnicki, Koalicja Otwartej Edukacji
12.30 – PREZENTACJA 3: Wirtualne Muzea Małopolski – zasób na wydaniu, Kinga Kołodziejska, Paweł Szelest, Małopolski Instytut Kultury
12:45 – PREZENTACJA 4: Od pomysłu do realizacji – historia powstania aplikacji do tworzenia filmów DRAMApp! Włodzimierz Antoniw, CEO Drama Factory GmbH

13.00 – DEBATA 2: Przyszłość mobile w krzywym zwierciadle – dronowi stalkerzy i złodzieje awatarów, prowadzi Noemi Gryczko
13.45 – PREZENTACJA 5: Guides4Art – nawigacja, wiedza, powiadomienia, inteligentne formy zwiedzania, Paulina Darłak, Guides4Art
14.00 – PREZENTACJA 6: Explain Everything – wyjaśnij wszystko, Jakub Mastalerz, Explain Everything
14.15 – PREZENTACJA 7: Kultura, biznes, aplikacje – obalamy mity i przedstawiamy pierwsze wnioski z Badania historii sukcesu polskich aplikacji mobilnych, Paulina Jędrzejewska, Monika Stec, Sylwia Żółkiewska, Fundacja Culture Shock

14:30 – LOSOWANIE NAGRÓD DLA DZIECI

14.45 – DEBATA 3: Mobile w nas, my w świecie mobile – czy jesteśmy cyborgami?, prowadzi Gośka Rycharska
15.30 –  UROCZYSTE PODSUMOWANIE FAM: Sylwia Żółkiewska, Kuratorka FAM oraz Paulina Jędrzejewska, Prezeska Fundacji Culture Shock, Producentka FAM

15.40 – LOSOWANIE NAGRÓD DLA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

Podczas wydarzenia, od 11.00 do 16.00  zapraszamy do Stolików Warsztatowych, przy których nasi animatorzy demonstrować będą najciekawsze aplikacje i gry mobilnej. Dodatkowo przy Stolikach będą odbywać się Mikroprezentacje (zapisy w rejestracji).

Od 11.00 do 16.00 zapraszamy do Strefy Startup, w której pokazy i prezentacje nowych aplikacji będą się odbywać w sposób ciągły. Również stoiska naszych Partnerów w Strefie Biznes będą dostępne dla Państwa od 11.00 do 16.00.

Do zobaczenia!

FAM – 2 Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, godz. 11.00-16.00
Marzyciele i Rzemieślnicy, p.III
Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, ul. Bracka 25 Warszawa

FAM – 2 Forum Aplikacji i Gier Mobilnych poszukuje wolontariuszy!

Szukamy osób w każdym wieku, niezależnie od profesji, posiadanych kompetencji czy doświadczenia. Liczy się przede wszystkim entuzjazm oraz chęć działania.

Na wolontariuszy czekają różne zadania m.in.:
– rejestracja uczestników Forum (sprawdzenie tożsamości i wydanie kart do losowania nagród, a także wydanie ankiety ewaluacyjnej osobom opuszczającym FAM)
– rejestracja filmowa lub/ i fotograficzna FAM
– pomoc przy wybranym stoliku warsztatowym (po uprzednim przeszkoleniu z prezentowanych aplikacji mobilnych)

Chciał(a)byś zaangażować się, ale nie pracowałeś/pracowałaś nigdy przy organizacji takiego wydarzenia? Nie martw się! Przed FAM przeprowadzimy szkolenie, na którym wdrożymy Cię w wybrane zadania i odpowiemy na Twoje pytania.

Kontakt w sprawie wolontariatu:
fam@cultureshock.pl
515288141

Varsaviana

Po co instytucji kultury aplikacja, czyli jak dać się ściągnąć
12:20-13:00

Urządzeń mobilnych na co dzień używa już ponad 3/4 Polaków. Większość z nich korzysta w ten sposób z Internetu, robi zakupy, uczy się, utrzymuje kontakt z rodziną. Dla wielu jest to okno na świat – multimedia dostępne poprzez urządzenia mobilne stają się konkurencją dla oferty telewizyjnej, kinowej, kulturalnej. Aplikacje mobilne stają się coraz bardziej popularne i coraz więcej instytucji kultury zaczyna je tworzyć właśnie po to, by wyjść naprzeciw zwyczajom swoich użytkowników. W ten sposób starają się poszerzyć grono swoich odbiorców oraz zyskać wizerunek instytucji nowoczesnych, idących z duchem czasu. Czy aplikacje mobilne rzeczywiście sprawdzają się jako sposób na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi – szczególnie młodych – odbiorców? A może jest ich zbyt dużo i nie warto ich tworzyć? Czy polskie aplikacje dla kultury są rzeczywiście warte uwagi? Jak wypadają na tle gier i aplikacji tworzonych przez zachodnie instytucje? Co jest w nich wartościowe, a co należałoby poprawić? Jak zmierzyć ich sukces? Jaki jest stosunek Polek i Polaków do aplikacji mobilnych?

Zagadnienia: #aplikacjewkulturze #warszawajestmobile #metamuzeum, #wirtualnawarszawa #mobilnakultura #ostrzezenie #jaknietworzycaplikacjimobilnych

Prowadzi Paulina Jędrzejewska

Panelistki i paneliści

 

Aleksandra Janus
Antropolożka, badaczka, ekspertka Centrum Cyfrowyego, podzieli się swoimi doświadczeniami ze współpracy z instytucjami poszukującymi efektywnych sposobów angażowania publiczności oraz wnioskami z prowadzonych przez nią badań publiczności.

Karolina Iwińska-Wojtkowska
Główny specjalista, Biuro Pomocy i Projektów Społecznych, Urzędu m.st. Warszawy. Obecnie pracuje nad projektem Virtualna Warszawa, którego celem jest wykorzystanie zdobyczy świata cyfrowego, aby szerzej udostępnić przestrzeń i usługi publiczne osobom z dysfunkcjami wzroku.

Andrzej Kosowski
Dyrektor Instytutu Muzyki i Tańca. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Europejskiej Akademii Mozartowskiej. Członek Stowarzyszenia Muzyki Polskiej, Towarzystwa Muzycznego im. K. Szymanowskiego oraz Towarzystwa Muzycznego im. W. Lutosławskiego. Opowie m.in. o aplikacji Orkiestrownik.

 

 

Kreacja i Społeczeństwo

Mobilne innowacje, czyli jak aplikacje rozbudzają moce twórcze
13:20-14:00

Każdego dnia powstaje kilkaset nowych aplikacji mobilnych. Przybywa też osób zaangażowanych w proces ich powstawania, które poprzez aplikacje chcą wyrazić siebie lub pomóc swojej społeczności. Podczas tego panelu skoncentrujemy się na tych aplikacjach, które zachęcają do twórczego działania, a także same w sobie są działaniem kulturalnym. Będą to zarówno aplikacje wspierające tworzenie filmów, interaktywnych zdjęć, gier i animacji, oraz animację i promocję kultury, jak i te zachęcające do działań społecznych, obywatelskich i politycznych. Będziemy rozmawiać o ułudzie interaktywności i o pułapkach user generated content, a także o rynku aplikacji kreatywnych w Polsce i zagranicą, ich udanych i nieudanych przykładach.
Zastanowimy się także jakie są motywacje ludzi do angażowania się w tworzenie aplikacji mobilnych na przykładzie społeczności Koduj dla Polski? Czy aplikacje mogą aktywizować społeczność? Czy aplikacje mogą wyzwolić moce twórcze? Jak sprawić, by aplikacje były angażujące? Czym jest interaktywność i dlaczego jest atrakcyjna dla użytkowników aplikacji? Kogo naśladować, kto wyznacza trendy? Czy duże firmy wspierają oddolne inicjatywy m.in tworzenie rozwiązań mobilnych dla społeczności?

Prowadzi Małgorzata Rycharska

Panelistki i Paneliści

 

Paulina Sobieszuk
Paulina od 5 lat jest związana z organizacjami infrastrukturalnymi, tj. wspierającymi inne NGO. W TechSoup pomaga im korzystać z otwartych danych publicznych. Aktywiści i aktywistki chętnie tworzą aplikacje – w konkursach TechSoup zgłosili ponad 250 projektów. Paulina opowie, jak działają.

Anna Desponds
Menadżerka kultury i kuratorka filmowa, projektantka treści multimedialnych w muzeach, stała autorka działu Media dwutygodnik.com i współautorka podkastu ODBIORNIK. Współorganizatorka polskiego oddziału sieci StoryCode zajmującej się nowymi narracjami audiowizualnymi wykorzystującymi cyfrowe technologie.

Barbara Dyluś
Koordynuje programy społecznego zaangażowania realizowane przez polski oddział firmy Microsoft, w tym programy grantowe i programy wsparcia technologicznego dla organizacji non-profit. Opowie jak jak duże korporacje wspierają inicjatywy społeczne w zakresie nowych technologii.

Krzysztof Madejski
pracuje w Fundacji ePaństwo, działającej na rzecz rozwoju demokracji, otwartej i przejrzystej władzy oraz zaangażowania obywatelskiego poprzez nowe technologie. Koordynując program Koduj dla Polski wspiera społeczność programistów, grafików i aktywistów miejskich  poszukujących technologicznych rozwiązań społecznych problemów.

 

 

Edukacja

Bezkrwawa sekcja żaby, czyli jak rozbudzić pasję do poznawania świata
15:20-16:00

Nastał dobry czas na innowacje w edukacji. Mamy dostęp do technologii, które sprawiają, że uczenie (i uczenie się) jest wciągającym, wzbogacającym i interaktywnym doświadczeniem. Edukatorzy wiedzą co się dzieje, gdy uczestnicy mocno zaangażują się w zajęcia: grupa jest ożywiona, a motywacja poszczególnych osób do udziału w spotkaniu rośnie. Na ekranie tabletu można dokonać bezkrwawej sekcji żaby i poznać tajemnice anatomii. Towarzyszyć misji Curiosity i przyjrzeć się powierzchni Marsa. Można tworzyć i poznawać rzeczy niewidoczne gołym okiem.
Czy same aplikacje wystarczą, aby rozbudzić pasję do poznawania świata? Co się sprawdza wśród młodych i co w związku z tym powinni wiedzieć edukatorzy? W końcu – czy aplikacje mogą pomóc instytucjom kultury skuteczniej docierać do publiczności?

Zagadnienia: #grywalizacja, #interakcja #BYOD #OdwroconeLekcje #VR #BoNieWszystkoWinternecieJestPrawdą #aplikacjewedukacji

Prowadzi Noemi Gryczko

Panelistki i Paneliści

 

Dagna Mach
Kustoszka w Gminnej Bibliotece Publicznej w Raszynie, członkini ogólnopolskiej sieci bibliotekarzy LABiB. Interesuje się animacją i edukacją najmłodszych użytkowników, promocją i marketingiem, nowymi technologiami oraz kreowaniem przyjaznej użytkownikowi przestrzeni bibliotecznej. Prowadzi zajęcia z tabletami.

Karolina Legucka
Polonistka, opiekun samorządu i tutor w Gimnazjum nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi „Przy Łazienkach Królewskich”. Jest mentorem i trenerem w kursach dla nauczycieli. Związana z grupą Superbelfrów promujących technologie IT na różnych szczeblach nauczania.

Alicja Pacewicz
Współzałożycielka Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. Pomysłodawczyni i liderka programu Szkoła z klasą. Opracowuje programy edukacyjne, podręczniki i poradniki dla nauczycieli. Opowie o tym, czy i jak nowe technologie są wdrażane w polskiej szkole oraz jakiego typu działania najbardziej angażują uczniów.

Robert Król
Od 8 lat zajmuje się podnoszeniem kwalifikacji informatycznych wśród dorosłych organizując systemy wymiany wiedzy, wydarzenia, programy kształcenia. Od 2014 roku naucza też najmłodszych jak właściwie patrzeć na technologie. Edukator, miłośnik nowych technologii i prostoty.

Technologie

Pokemon Go w muzeum, czyli jakie możliwości dla kultury i edukacji przyniosą technologie mobilne przyszłości
16:20-17:00

Wprowadzenie: W ostatnich latach na rynek kultury i edukacji przebojem wchodzą nowe technologie: rozszerzona rzeczywistość, wirtualna rzeczywistość, aplikacje mobilne czy druk 3d. Czy i jak możemy je wykorzystać, by zachęcić odbiorców do uczestnictwa w kulturze? Jakie technologie wykorzystać do promocji, a jakie do prowadzenia zajęć, lekcji i warsztatów? Czym instytucje kultury i instytucje edukacyjne mogą nas zaskoczyć? Jak dzięki nowym technologiom zaktywizować osoby z niepełnosprawnościami? Co przed nami, na jakie trendy zwrócić uwagę? Czy nastąpi koniec ery aplikacji mobilnych?

#pokemongo #VR #AR #beacon #aplikacjemobilne #druk3d #mobile #koniecaplikacji

Prowadzi Sylwia Żółkiewska

Paneliści i panelistki

 

Mikołaj Rotnicki
Niedowidzący tyflo-informatyk. Specjalista ds. dostępności. Propagator filozofii uniwersalnego projektowania. Współtwórca rozwiązań i aplikacji mobilnych wspierających osoby z niepełnosprawnością wzroku. Autor artykułów i publikacji poświęconych nowoczesnym technologiom asystującym.

Ernest Rogal­ski
Eko­no­mi­sta, pro­du­cent fil­mowy oraz kontentu VR 360º. War­sza­wiak, który jest współpro­du­centem ani­mo­wa­nego filmu „War­szawa 1935”, wykonanego w technologii 3D stereo. Dziś producent wystawy „Wirtualna Podróż” w technologii VR 360º i AR, której pomysłodawcą i wykonawcą jest firma TIME TEC. Właściciel firmy TRALABUM.

Dorota Czyżewska
Stworzyła pierwszą aplikację eventową w Centrum Nauki Kopernik. Praktyk w nowoczesnym zarządzaniu informacją. Testerka mobilnych technologii w ekologii, edukacji oraz VR. Chce wykorzystać innowacje technologiczne w zakresie telemedycyny. Obecnie projektuje własne aplikacje i wciela nowe pomysły do już istniejących.

Kamil Jasieński
Dziennikarz, z radiem związany od 9 lat. Zajmuje się kulturą, muzyką i przede wszystkim Internetem. Prowadzi audycję „Pierwsze słyszę”, razem ze słuchaczami tworzy program Hejterska4, w którym prezentowane są muzyczne dziwactwa z odległych zakątków sieci. Entuzjasta filmów do 1000 wyświetleń.

  • FAM
    I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych
    Warszawa jest mobile!

     

    1 października 2016
    Marzyciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych
    Bracka 25, Warszawa

Partnerzy FAM

 

Patroni medialni

  1. FAM
    I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych
    Warszawa jest mobile!

     

    1 października 2016
    Marzyciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych
    Bracka 25, Warszawa

 

 

 

Warszawa jest mobile!

Głównym celem FAM – I Festiwalu Aplikacji i Gier Mobilnych – jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Pokazując inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i możliwości zastosowania aplikacji w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy również zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom mieszkańców.

Pomysł festiwalu jest inicjatywą pionierską, gdyż na chwilę obecną wszelkie targi i konferencje mobile pomijają zawartość merytoryczną aplikacji mobilnych, skupiając się na technologiach i sprzęcie i są kierowane do specjalistów, a nie do zwykłych ludzi. I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych ma ambicję to zmienić. Planujemy pokazać nie tylko zestawy inspirujących aplikacji mobilnych, ale także sposoby ich zastosowania: podczas zwiedzania i doświadczania Warszawy, w animacji kultury, w szkole, w domu, w pracy, do działań twórczych, obywatelskich, społecznych oraz ochrony zdrowia.


W trakcie festiwalu zaprezentowaliśmy kilkadziesiąt aplikacji mobilnych, skupionych w sześciu sekcjach tematycznych:

VARSAVIANA

Sekcja obejmuje gry, aplikacje historyczne i powstańcze oraz ofertę kulturalną Warszawy prezentowaną w aplikacjach mobilnych.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI VARSAVIANA

EDUKACJA

Sekcja przedstawi aplikacje wspierające prowadzenie zajęć, lekcji i warsztatów dla różnych grup wiekowych oraz aplikacje stworzone przez warszawską młodzież szkolną w ramach warsztatów nowych mediów.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI EDUKACJA

TECHNOLOGIE

W tym miejscu będzie można poznać i wypróbować aplikacje, które wykorzystują nowe technologie np.: rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną, aplikacje sterujące, czy symulujące.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI TECHNOLOGIE

KREACJA

Sekcja ta obejmuje aplikacje wspierające tworzenie filmów, interaktywnych zdjęć, gier i animacji, oraz animację i promocję kultury.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI KREACJA

DLA NAJMŁODSZYCH

Podczas festiwalu dostępny będzie także kącik do zabawy z grami i aplikacjami mobilnymi dla dzieci. Kącik ten poprowadzi Fundacja Festina Lente, która zaprezentuje kilkanaście własnych realizacji – multimedialnych książek dla dzieci na podstawie utworów Franciszki i Stefana Themerson, Ignacego Kraszewskiego i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI DLA NAJMŁODSZYCH

SPOŁECZEŃSTWO

Zaprezentowane zostaną najciekawsze aplikacje warszawskie lub ogólnopolskie zachęcające do działań społecznych, obywatelskich i politycznych, a także inspirujące przykłady aplikacji tego typu ze świata. Sekcję poprowadzi Koduj dla Polski.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI SPOŁECZEŃSTWO

fam_culture_shock_1fam_culture_shock_2fam_culture_shock_3

Ambicją festiwalu jest integracja instytucji edukacyjnych i instytucji kultury wokół tematu aplikacji mobilnych oraz wymiana doświadczeń związanych z tworzeniem i promocją aplikacji mobilnych i stosowaniem ich w trakcie realizowania własnej oferty edukacyjnej. Chcemy, aby twórcy tych najbardziej popularnych polskich aplikacji podzielili się swoimi doświadczeniami z publicznością, dlatego podczas festiwalu zorganizowane zostaną spotkania i dyskusje z zaproszonymi gośćmi.

Panele i wykłady

Panele dyskusyjne cz.1:
12:20-13:00 – VARSAVIANA Po co instytucji kultury aplikacja, czyli jak dać się ściągnąć, prowadzi Paulina Jędrzejewska
13:20-14:00 – KREACJA i SPOŁECZEŃSTWO Mobilne innowacje, czyli jak aplikacje rozbudzają moce twórcze, prowadzi Małgorzata Rycharska

Wykłady: 
14:10-14:30 – APPetyt na APPlikacje, czyli jak wygląda proces powstawania aplikacji mobilnej, Sylwia Żółkiewska

14:30-14:50 – Aplikacje dostępne dla wszystkich, Mikołaj Rotnicki, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, członek Koalicji Otwartej Edukacji

14:50-15:10 – Chmura obliczeniowa dla deweloperów, Grzegorz Falkowski, Oktawave

Panele dyskusyjne cz.2:
15:20-16:00 – EDUKACJA Bezkrwawa sekcja żaby, czyli jak rozbudzić pasję do poznawania świata, prowadzi Noemi Gryczko
16:20-17:00 – TECHNOLOGIE Pokemon Go w muzeum, czyli jakie możliwości dla dla kultury i edukacji przyniosą technologie mobilne przyszłości, prowadzi Sylwia Żółkiewska

Szczegółowy opis paneli i panelistów

Zapraszamy:

MIESZKAŃCÓW WARSZAWY
Chcących zobaczyć jak kultura przenika się z technologiami, zainteresowanych historią Warszawy i poznawaniem jej za pomocą nowych mediów.

MŁODZIEŻ, STUDENTÓW
Użytkowników aplikacji i ich przyszłych twórców.

PRZEDSTAWICIELI INSTYTUCJI KULTURY
Poszukujących inspiracji do poszerzenia swojej oferty edukacyjnej i kulturalnej.

NAUCZYCIELI
Edukatorów szukających inspiracji do prowadzonych zajęć.

RODZICÓW
Którzy chcą świadomie korzystać z nowych technologii i szukają ciekawych inspiracji edukacyjno-rozwojowych dla swoich dzieci.

SENIORÓW
Interesujących się kulturą i historią Warszawy, którzy chcieliby łatwo i prosto rejestrować swoje historie za pomocą multimediów.

ENTUZJASTÓW NOWYCH TECHNOLOGII
Programistów, grafików, specjalistów user experience, specjalistów ds. marketingu i promocji.

DZIENNIKARZY
Lub bloggerów piszących o nowych mediach.

PRZEDSTAWICIELI FIRM

I instytucji zainteresowanych stworzeniem własnych aplikacji mobilnych.

Jednym z celów Festiwalu jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Poprzez inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i sposoby na ich zastosowanie w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy także zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom użytkowników.

Obecnie aplikacje i gry mobilne stają się coraz bardziej popularnym narzędziem promocyjnym dla wielu instytucji kultury, jednak ich potencjał jest wciąż mało znany i niewykorzystany. Ze statystyk dostępnych np. w sklepie Google Play wiemy, że duża część polskich aplikacji mobilnych jest pobierana przez niewielką liczbę użytkowników (dominują przedziały 100-500, 500-1000 pobrań).

Z naszych analiz wynika, że za sukces aplikacji odpowiada w dużej mierze promocja, na którą niektóre instytucje nie mają pomysłu lub środków, choć w tworzenie gier i aplikacji często inwestują stosunkowo duże kwoty. Brak odpowiedniej promocji i pomysłów na wykorzystanie danej aplikacji w edukacji i animacji kultury powoduje, że wiele wartościowych aplikacji jest zupełnie nieznanych przez mieszkańców i turystów.

 

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY FESTIWALU

Sylwia Zolkiewska

 

Sylwia Żółkiewska

Kuratorka FAM, Sekcja Kreacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Ekspert w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po aplikacjach mobilnych pt. Appetyt na applikacje, autorka programów wykorzystujących nowe media w edukacji. Więcej informacji www.zolkiewska.pl.

 

 

 

 

Paulina Jędrzejewska

Sekcja Varsaviana, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Prowadzi działania mające na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze. Pracuje w temacie wolnej i nieformalnej edukacji, nowych technologii, projektów międzypokoleniowych i partycypacji.

 

Gosia_Rycharska

Małgorzata Rycharska

Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego 

Ekspert z dziedziny User Centered Design i metod zarządzania procesem kreatywnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościowych oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi.

Noemi Gryczko

Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Tworzy przestrzeń do twórczego działania dla ludzi i organizacji. Promuje technologie mobilne w edukacji i w kulturze. W ramach Programu Rozwoju Bibliotek Fundacji Billa i Melindy Gates oraz PAFW koordynowała projekt „Tablety w Twojej bibliotece”. Z Sylwią Żółkiewską – napisała poradnik APPetyt na APPlikacje.

Maciej Bukowski

Sekcja Technologie

Posiada doświadczenie we współpracy z agencjami interaktywnymi i podmiotami komercyjnymi. Specjalista w dziedzinie kreacji, grafiki użytkowej i projektowania interakcji. Współtwórca Agencji Kreatywnej Bukowscy, w ramach której przygotowuje szereg działań związanych z kreacją wizerunku, UI oraz VR.

Grzegorz Bukowski

Sekcja Technologie

Grafik 3D, specjalista w dziedzinie nowoczesnych technologii VR i MR. Współtwórca marki Bukowscy oraz kierownik produkcji powstającej aplikacji ArchVR związanej z wirtualną rzeczywistością. Tworzy wirtualne przestrzenie i implementuje je jako interaktywne widoki w aplikacji VR na urządzeniach mobilnych.

Partnerzy FAM

              

             

             

                           

Patroni medialni

         

Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Podczas wizyty gromadzone są określone dane użytkowników takie jak: liczba osób, która odwiedziła naszą stronę danego dnia, które podstrony i ile razy zostały odwiedzone, które odnośniki do stron kierujących poza stronę fundacyjną zostały użyte oraz czas spędzony w trakcie wizyty.

Uzyskane dane służą nam do celów statystycznych, administracyjnych, promocyjnych oraz do poprawy funkcjonowania strony Fundacji. Nie zbieramy informacji pozwalających identyfikować użytkowników. Nie przekazujemy ani nie udostępniamy gromadzonych danych osobom trzecim (za wyjątkiem przypadków, w których wymagają tego przepisy prawa).

Każdy użytkownik strony ma możliwość zablokować pliki cookies poprzez zmianę ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Niniejsza polityka prywatności dotyczy jedynie strony internetowej Fundacji Culture Shock. Nie odpowiadamy za zasady ochrony prywatności innych stron www, do których linki można znaleźć na naszej stronie. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w polityce prywatności, o czym nasi użytkownicy będą informowani.

W razie pytań dotyczących polityki prywatności prosimy o kontakt: info@cultureshock.pl

Wybacz ale niestety limit zgłoszeń został osiągnięty

To jest przykładowa strona. Różni się ona od postu na blogu, ponieważ pozostanie ona ciągle w jednym miejscu i pokaże się w panelu nawigacyjnym na Twojej stronie (w przypadku większości szablonów). Większość osób zaczyna od strony ‘O mnie’ lub ‘O nas’, która przedstawia ich potencjalnym odwiedzającym stronę. Może to być coś takiego:

Cześć! Jestem kurierem na rowerze za dnia, nocą aktorem amatorem, a to jest mój blog. Mieszkam w Gdańsku, mam wspaniałego psa o imieniu Azor i uwielbiam piña coladę. (Oraz to, kiedy łapie mnie deszcz.)

…lub coś bardziej jak to:

Firma XYZ została założona w 1971 roku i od tamtej pory wytwarza najlepszej jakości wihajster na rynku. Zlokalizowana w Pacanowie zatrudnia ponad 2000 osób i jest powodem samego dobrodziejstwa dla lokalnej społeczności.

Jako nowy użytkownik WordPressa, możesz odwiedzić swój panel administracyjny, aby skasować tę stronę i stworzyć nowe, dostosowane do Twoich potrzeb strony. Miłej zabawy!

to contakt EN

FAM 2017 odbędzie się w godzinach 11.00 – 16.00 w Marzycielach i Rzemieślnikach, na III piętrze Domu Towarowego Bracia Jabłkowscy w Warszawie (ul. Bracka 25).

Lokalizacja

Marzyciele i Rzemieślnicy to miejsce, które wspiera powstawanie innowacyjnych pomysłów i przekuwanie ich w rzeczywistość. W tym celu niemal połowa powierzchni na III piętrze zabytkowego Domu Towarowego Braci Jabłkowskich przeznaczona jest na Przestrzeń pracy (typu co-working). Przy biurkach gromadzą się osoby z różnych branż i sektorów – o rozmaitych zainteresowaniach, umiejętnościach i poglądach.

Masz ochotę na eksperyment edukacyjny? Chcesz zdobyć nowe kompetencje cyfrowe w twórczej atmosferze? Idea gier, które uczą i rozwijają jest Ci bliska?

Dołącz do grona uczestników i uczestniczek 3 edycji FAM – Forum Aplikacji i Gier mobilnych, czyli bezpłatnego mini-festiwalu złożonego z serii warsztatów, prezentacji i pokazów związanych z tematyką mobile!

Przygotowaliśmy dla Was spotkania związane z takimi zagadnieniami jak  programowanie gier, prototypowanie aplikacji mobilnych, czy digital storytelling na tablecie.

 

Tworzymy przyjazną przestrzeń do eksperymentowania z nowymi technologiami.

Nie trzeba być specjalistą w temacie mobile, aby uczestniczyć w naszym wydarzeniu. Wręcz przeciwnie, zachęcam do przyjścia wszystkich, dla których może być to jedno z pierwszych spotkań z aplikacjami mobilnymi.

FAM jest jednodniowym wydarzeniem skierowanym do osób i instytucji, które chcą wykorzystać potencjał nowych technologii dla kultury i własnego rozwoju.

FAM powstało z myślą o mieszkańcach Warszawy, którzy z racji pełnionej funkcji zawodowej (pracownicy instytucji kultury, organizacji pozarządowych, nauczyciele, niezależni artyści, blogerzy) czy sytuacji życiowej (np. rodzice małych dzieci, seniorzy, uczniowie), poszukują inspiracji i praktycznych rozwiązań, jak technologie mobilne mogą ułatwić dostęp do kultury i edukacji.

FAM jest także przestrzenią dla środowisk skupiających artystów, programistów i projektantów tworzących rozwiązania dla dobra wspólnego oraz dla wszystkich osób, które pasjonują się historią i kulturą naszego miasta. 

Dofinansowanie

Projekt współfinansuje m.st.Warszawa
Patroni medialni
Logotyp Mobile Trends
logotyp_Going
Co Jest Grane24_logotyp_
Partnerzy
Koalicja Otwartej Edukacji
Małopolski Instytut Kultury
Koduj dla Polski
ePaństwo
Państwowe Muzeum Etnograficzne
Aplikacje w Kulturze i Edukacji
dwutygodnik
logotyp Centrum Edukacji Obywatelskiej
logotyp_Wikimedia
Fundacja Instytut Rozwoju Rgionalnego
TechSoup Polska
logotyp VRteam
Logotyp wypożyczalni urządzeń mobilnych
goodbooks_logo

to home

to home….

Cras accumsan eu dui ut fringilla. Duis blandit viverra felis, ac vulputate lectus faucibus eget. Vestibulum porta vehicula lacus, a suscipit arcu dignissim vel. Donec egestas libero at viverra feugiat. Mauris ac augue ligula. Nulla accumsan augue quis eros sollicitudin, at tincidunt purus vulputate. Vestibulum varius venenatis rhoncus. Aliquam id quam orci. Aliquam pellentesque a massa id rhoncus. Cras lobortis ut quam vel sollicitudin. Ut suscipit quam ultrices, tempor tellus at, eleifend tellus. Morbi a pellentesque mauris.

Prelegenci

Mauris mollis nec ex varius porta. Donec diam dolor, ultrices sit amet facilisis id, pulvinar vel justo. Morbi sodales feugiat orci vitae ultrices. Sed convallis ante id rhoncus fermentum. Aenean ac velit orci. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Nullam luctus ante ac sodales vehicula. Nullam ipsum magna, euismod in pellentesque at, consequat at enim. Pellentesque gravida non nisi fermentum fringilla. Aliquam eu porta tortor, non aliquam tellus. Quisque quis volutpat orci. Proin aliquam, mauris eu pulvinar lobortis, massa ante porta augue, eget porta eros purus vel odio.

To jest przykładowa strona. Różni się ona od postu na blogu, ponieważ pozostanie ona ciągle w jednym miejscu i pokaże się w panelu nawigacyjnym na Twojej stronie (w przypadku większości szablonów). Większość osób zaczyna od strony ‘O mnie’ lub ‘O nas’, która przedstawia ich potencjalnym odwiedzającym stronę. Może to być coś takiego:

Cześć! Jestem kurierem na rowerze za dnia, nocą aktorem amatorem, a to jest mój blog. Mieszkam w Gdańsku, mam wspaniałego psa o imieniu Azor i uwielbiam piña coladę. (Oraz to, kiedy łapie mnie deszcz.)

…lub coś bardziej jak to:

Firma XYZ została założona w 1971 roku i od tamtej pory wytwarza najlepszej jakości wihajster na rynku. Zlokalizowana w Pacanowie zatrudnia ponad 2000 osób i jest powodem samego dobrodziejstwa dla lokalnej społeczności.

Jako nowy użytkownik WordPressa, możesz odwiedzić swój panel administracyjny, aby skasować tę stronę i stworzyć nowe, dostosowane do Twoich potrzeb strony. Miłej zabawy!

Głównym celem FAM – I Festiwalu Aplikacji i Gier Mobilnych – jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Pokazując inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i możliwości zastosowania aplikacji w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy również zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom mieszkańców.


Pomysł festiwalu jest inicjatywą pionierską, gdyż na chwilę obecną wszelkie targi i konferencje mobile pomijają zawartość merytoryczną aplikacji mobilnych, skupiając się na technologiach i sprzęcie i są kierowane do specjalistów, a nie do zwykłych ludzi. I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych ma ambicję to zmienić. Planujemy pokazać nie tylko zestawy inspirujących aplikacji mobilnych, ale także sposoby ich zastosowania: podczas zwiedzania i doświadczania Warszawy, w animacji kultury, w szkole, w domu, w pracy, do działań twórczych, obywatelskich, społecznych oraz ochrony zdrowia.

W trakcie festiwalu zaprezentowaliśmy kilkadziesiąt aplikacji mobilnych, skupionych w sześciu sekcjach tematycznych

VARSAVIANA
Sekcja obejmuje gry, aplikacje historyczne i powstańcze oraz ofertę kulturalną Warszawy prezentowaną w aplikacjach mobilnych.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI VARSAVIANA

 

EDUKACJA
Sekcja przedstawi aplikacje wspierające prowadzenie zajęć, lekcji i warsztatów dla różnych grup wiekowych oraz aplikacje stworzone przez warszawską młodzież szkolną w ramach warsztatów nowych mediów.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI EDUKACJA

 

TECHNOLOGIE
W tym miejscu będzie można poznać i wypróbować aplikacje, które wykorzystują nowe technologie np.: rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną, aplikacje sterujące, czy symulujące.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI TECHNOLOGIE

 

KREACJA
Sekcja ta obejmuje aplikacje wspierające tworzenie filmów, interaktywnych zdjęć, gier i animacji, oraz animację i promocję kultury.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI KREACJA

 

DLA NAJMŁODSZYCH
Podczas festiwalu dostępny będzie także kącik do zabawy z grami i aplikacjami mobilnymi dla dzieci. Kącik ten poprowadzi Fundacja Festina Lente, która zaprezentuje kilkanaście własnych realizacji – multimedialnych książek dla dzieci na podstawie utworów Franciszki i Stefana Themerson, Ignacego Kraszewskiego i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI DLA NAJMŁODSZYCH

 

SPOŁECZEŃSTWO
Zaprezentowane zostaną najciekawsze aplikacje warszawskie lub ogólnopolskie zachęcające do działań społecznych, obywatelskich i politycznych, a także inspirujące przykłady aplikacji tego typu ze świata. Sekcję poprowadzi Koduj dla Polski.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI SPOŁECZEŃSTWO
Ambicją festiwalu była integracja instytucji edukacyjnych i instytucji kultury wokół tematu aplikacji mobilnych oraz wymiana doświadczeń związanych z tworzeniem i promocją aplikacji mobilnych i stosowaniem ich w trakcie realizowania własnej oferty edukacyjnej. Chcieliśmy, aby twórcy tych najbardziej popularnych polskich aplikacji podzielili się swoimi doświadczeniami z publicznością, dlatego podczas festiwalu zorganizowane zostały spotkania i dyskusje z zaproszonymi gośćmi.

 

Panele i wykłady

 

Panele dyskusyjne cz.1:
12:20-13:00 – VARSAVIANA Po co instytucji kultury aplikacja, czyli jak dać się ściągnąć, prowadzi Paulina Jędrzejewska
13:20-14:00 – KREACJA i SPOŁECZEŃSTWO Mobilne innowacje, czyli jak aplikacje rozbudzają moce twórcze, prowadzi Małgorzata Rycharska

Wykłady: 
14:10-14:30 – APPetyt na APPlikacje, czyli jak wygląda proces powstawania aplikacji mobilnej, Sylwia Żółkiewska

14:30-14:50 – Aplikacje dostępne dla wszystkich, Mikołaj Rotnicki, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, członek Koalicji Otwartej Edukacji

14:50-15:10 – Chmura obliczeniowa dla deweloperów, Grzegorz Falkowski, Oktawave

Panele dyskusyjne cz.2:
15:20-16:00 – EDUKACJA Bezkrwawa sekcja żaby, czyli jak rozbudzić pasję do poznawania świata, prowadzi Noemi Gryczko
16:20-17:00 – TECHNOLOGIE Pokemon Go w muzeum, czyli jakie możliwości dla dla kultury i edukacji przyniosą technologie mobilne przyszłości, prowadzi Sylwia Żółkiewska


 Szczegółowy opis paneli i panelistów

Zapraszamy: 

MIESZKAŃCÓW WARSZAWY
Chcących zobaczyć jak kultura przenika się z technologiami, zainteresowanych historią Warszawy i poznawaniem jej za pomocą nowych mediów.

MŁODZIEŻ, STUDENTÓW
Użytkowników aplikacji i ich przyszłych twórców.

PRZEDSTAWICIELI INSTYTUCJI KULTURY
Poszukujących inspiracji do poszerzenia swojej oferty edukacyjnej i kulturalnej.

NAUCZYCIELI
Edukatorów szukających inspiracji do prowadzonych zajęć.

RODZICÓW
Którzy chcą świadomie korzystać z nowych technologii i szukają ciekawych inspiracji edukacyjno-rozwojowych dla swoich dzieci.

SENIORÓW
Interesujących się kulturą i historią Warszawy, którzy chcieliby łatwo i prosto rejestrować swoje historie za pomocą multimediów.

ENTUZJASTÓW NOWYCH TECHNOLOGII
Programistów, grafików, specjalistów user experience, specjalistów ds. marketingu i promocji.

DZIENNIKARZY
Lub bloggerów piszących o nowych mediach.

PRZEDSTAWICIELI FIRM

I instytucji zainteresowanych stworzeniem własnych aplikacji mobilnych.

Jednym z celów Festiwalu jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Poprzez inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i sposoby na ich zastosowanie w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy także zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom użytkowników.

Obecnie aplikacje i gry mobilne stają się coraz bardziej popularnym narzędziem promocyjnym dla wielu instytucji kultury, jednak ich potencjał jest wciąż mało znany i niewykorzystany. Ze statystyk dostępnych np. w sklepie Google Play wiemy, że duża część polskich aplikacji mobilnych jest pobierana przez niewielką liczbę użytkowników (dominują przedziały 100-500, 500-1000 pobrań).

Z naszych analiz wynika, że za sukces aplikacji odpowiada w dużej mierze promocja, na którą niektóre instytucje nie mają pomysłu lub środków, choć w tworzenie gier i aplikacji często inwestują stosunkowo duże kwoty. Brak odpowiedniej promocji i pomysłów na wykorzystanie danej aplikacji w edukacji i animacji kultury powoduje, że wiele wartościowych aplikacji jest zupełnie nieznanych przez mieszkańców i turystów.

 

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY FESTIWALU

Sylwia Zolkiewska

Sylwia Żółkiewska

Kuratorka FAM, Sekcja Kreacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Ekspert w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po aplikacjach mobilnych pt. Appetyt na applikacje, autorka programów wykorzystujących nowe media w edukacji. Więcej informacji www.zolkiewska.pl.

 

Paulina Jędrzejewska

Sekcja Varsaviana, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Prowadzi działania mające na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze. Pracuje w temacie wolnej i nieformalnej edukacji, nowych technologii, projektów międzypokoleniowych i partycypacji.

 

Gosia_Rycharska

Małgorzata Rycharska

Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego 

Ekspert z dziedziny User Centered Design i metod zarządzania procesem kreatywnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościowych oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi.

 

Noemi Gryczko

Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego

Tworzy przestrzeń do twórczego działania dla ludzi i organizacji. Promuje technologie mobilne w edukacji i w kulturze. W ramach Programu Rozwoju Bibliotek Fundacji Billa i Melindy Gates oraz PAFW koordynowała projekt „Tablety w Twojej bibliotece”. Z Sylwią Żółkiewską – napisała poradnik APPetyt na APPlikacje.

Maciej Bukowski

Sekcja Technologie

Posiada doświadczenie we współpracy z agencjami interaktywnymi i podmiotami komercyjnymi. Specjalista w dziedzinie kreacji, grafiki użytkowej i projektowania interakcji. Współtwórca Agencji Kreatywnej Bukowscy, w ramach której przygotowuje szereg działań związanych z kreacją wizerunku, UI oraz VR.

 

Grzegorz Bukowski

Sekcja Technologie

Grafik 3D, specjalista w dziedzinie nowoczesnych technologii VR i MR. Współtwórca marki Bukowscy oraz kierownik produkcji powstającej aplikacji ArchVR związanej z wirtualną rzeczywistością. Tworzy wirtualne przestrzenie i implementuje je jako interaktywne widoki w aplikacji VR na urządzeniach mobilnych.

 

Partnerzy FAM































Patroni medialni















Name

Name