Remiksuj, Warszawo! – pod takim tytułem odbyła się 15 października 2017 roku II edycja Forum Aplikacji i Gier Mobilnych. FAM to wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych tematem aplikacji i gier mobilnych w sztuce, kulturze, edukacji oraz tych tworzonych dla społeczności.

Jako organizatorzy, pragniemy bardzo podziękować za obecność dociekliwym odwiedzającym, wolontariuszom, na których przez cały czas mogliśmy liczyć oraz naszym partnerom, którzy dzielili się efektami swojej pracy i inspirowali. Tego dnia eksperymentowaliśmy z mobilną materią, rozmawialiśmy o tym, czym jest remiks i do czego mogą się przydać otwarte zasoby kultury. Pytaliśmy ekspertów o to jakie wyzwania stoją przed edukacją w związku z rozwojem kultury mobile. Dyskutowaliśmy o tym jak zmienia się sposób korzystania z mobilnych technologii, w tym wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Cieszymy się, że jesteście z nami. Do zobaczenia za rok!

Publikacja podsumowująca FAM 2017

Chętnie wyślemy Ci naszą publikację, która zawiera listę aplikacji z  FAM 2017. Wystarczy, że zapiszesz się do newslettera Fundacji Culture Shock (obiecujemy, że nie spamujemy, a dzięki temu będziesz na bieżąco z naszymi projektami). Podaj adres e-mail, a otrzymasz link do pobrania pliku PDF.


Czym jest remiks?
Dlaczego warto tworzyć z pomocą bezpłatnych aplikacji mobilnych?
Jak w edukacji może przydać się wirtualna i rozszerzona rzeczywistość?

Podczas FAM bawiliśmy się treściami kultury, tworzyliśmy remiksy, rozmawialiśmy o nowinkach technologii mobilnych w edukacji i sztuce, promowaliśmy polskie aplikacje oraz przybliżaliśmy świat mobile mniej wtajemniczonym.

Rozlosowaliśmy wiele nagród i upominków od naszych Partnerów, m.in. etnograficzne publikacje Narodowego Muzeum Etnograficznego, książki Zarządu Zieleni m.st. Warszawa i upominki od twórców aplikacji mobilnej Kasprowy Wierch. 

FAM jest jednodniowym wydarzeniem skierowanym do osób i instytucji, które chcą wykorzystać potencjał nowych technologii dla kultury i własnego rozwoju.

FAM powstało z myślą o mieszkańcach Warszawy, którzy z racji pełnionej funkcji zawodowej (pracownicy instytucji kultury, organizacji pozarządowych, nauczyciele, niezależni artyści, blogerzy) czy sytuacji życiowej (np. rodzice małych dzieci, seniorzy, uczniowie), poszukują inspiracji i praktycznych rozwiązań, jak technologie mobilne mogą ułatwić dostęp do kultury.

FAM jest także przestrzenią dla środowisk skupiających artystów, programistów i projektantów tworzących rozwiązania dla dobra wspólnego oraz dla wszystkich osób, które pasjonują się historią i kulturą naszego miasta. 

Fotorelacja z FAM

3 listopada 2017

Stoliki Warsztatowe

30 lipca 2017

Debaty

29 lipca 2017

Prezentacje i wykłady

28 lipca 2017

Strefa Startup

27 lipca 2017

Strefa biznes

26 lipca 2017

Dofinansowanie

Projekt współfinansuje m.st.Warszawa
Patroni medialni
Logotyp Mobile Trends
logotyp_Going
Co Jest Grane24_logotyp_
Partnerzy
Koalicja Otwartej Edukacji
Małopolski Instytut Kultury
Koduj dla Polski
ePaństwo
Państwowe Muzeum Etnograficzne
Aplikacje w Kulturze i Edukacji
dwutygodnik
logotyp Centrum Edukacji Obywatelskiej
logotyp_Wikimedia
Fundacja Instytut Rozwoju Rgionalnego
TechSoup Polska
logotyp VRteam
Logotyp wypożyczalni urządzeń mobilnych
goodbooks_logo

PROGRAM FAM 2017, 15 X 2017 (niedziela)

11.00 – UROCZYSTE OTWARCIE FAM: Paulina Jędrzejewska, Prezeska Fundacji Culture Shock, Producentka FAM oraz Sylwia Żółkiewska, Kuratorka FAM
11.15 – DEBATA 1: Remiks – nowa wersja kultury, prowadzi Paulina Jędrzejewska
12.00 – PREZENTACJA 1: KulturaGo czyli gamifikowanie kultury na smartfonach, Marcin Skrabka, Good Books
12.15 – PREZENTACJA 2: Niewidome aplikacje. Czy niewidząc można używać smartfona? – Mikołaj Rotnicki, Koalicja Otwartej Edukacji
12.30 – PREZENTACJA 3: Wirtualne Muzea Małopolski – zasób na wydaniu, Kinga Kołodziejska, Paweł Szelest, Małopolski Instytut Kultury
12:45 – PREZENTACJA 4: Od pomysłu do realizacji – historia powstania aplikacji do tworzenia filmów DRAMApp! Włodzimierz Antoniw, CEO Drama Factory GmbH

13.00 – DEBATA 2: Przyszłość mobile w krzywym zwierciadle – dronowi stalkerzy i złodzieje awatarów, prowadzi Noemi Gryczko
13.45 – PREZENTACJA 5: Guides4Art – nawigacja, wiedza, powiadomienia, inteligentne formy zwiedzania, Paulina Darłak, Guides4Art
14.00 – PREZENTACJA 6: Explain Everything – wyjaśnij wszystko, Jakub Mastalerz, Explain Everything
14.15 – PREZENTACJA 7: Kultura, biznes, aplikacje – obalamy mity i przedstawiamy pierwsze wnioski z Badania historii sukcesu polskich aplikacji mobilnych, Paulina Jędrzejewska, Monika Stec, Sylwia Żółkiewska, Fundacja Culture Shock

14:30 – LOSOWANIE NAGRÓD DLA DZIECI

14.45 – DEBATA 3: Mobile w nas, my w świecie mobile – czy jesteśmy cyborgami?, prowadzi Gośka Rycharska
15.30 –  UROCZYSTE PODSUMOWANIE FAM: Sylwia Żółkiewska, Kuratorka FAM oraz Paulina Jędrzejewska, Prezeska Fundacji Culture Shock, Producentka FAM

15.40 – LOSOWANIE NAGRÓD DLA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH

Podczas wydarzenia, od 11.00 do 16.00  zapraszamy do Stolików Warsztatowych, przy których nasi animatorzy demonstrować będą najciekawsze aplikacje i gry mobilnej. Dodatkowo przy Stolikach będą odbywać się Mikroprezentacje (zapisy w rejestracji).

Od 11.00 do 16.00 zapraszamy do Strefy Startup, w której pokazy i prezentacje nowych aplikacji będą się odbywać w sposób ciągły. Również stoiska naszych Partnerów w Strefie Biznes będą dostępne dla Państwa od 11.00 do 16.00.

Do zobaczenia!

FAM – 2 Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, godz. 11.00-16.00
Marzyciele i Rzemieślnicy, p.III
Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, ul. Bracka 25 Warszawa