4 października 2018 (czwartek)
Przestrzeń from Facebook
ul. Koszykowa 61, Warszawa

Masz ochotę na eksperyment edukacyjny? Chcesz zdobyć nowe kompetencje cyfrowe w twórczej atmosferze? Idea gier, które uczą i rozwijają jest Ci bliska?

Dołącz do grona uczestników i uczestniczek 3 edycji FAM – Forum Aplikacji i Gier mobilnych, czyli bezpłatnego mini-festiwalu złożonego z serii warsztatów, prezentacji i pokazów związanych z tematyką mobile!

WIĘCEJ

 PUBLIKACJA PODSUMOWUJĄCA FAM 2018

 

CHCĘ PUBLIKACJĘ FAM2018

PROGRAM WARSZTATÓW

11.00 – 12.30

11.00 -12.30

Game hook – czyli dlaczego gramy?

Co sprawia, że gra jest wciągająca i wzbudza emocje? Jakie mechanizmy psychologiczne za to odpowiadają? Dlaczego niektóre gry czy zgamifikowane usługi nie osiągają sukcesu? Jak świadomie zaprojektować dobrą, angażującą grę? Jak wymyślić istotę jej atrakcyjności, tzw „game hook”? Podczas warsztatu uczestnicy poznają teoretyczne, psychologiczne i praktyczne aspekty projektowania gier. Samodzielnie zaprojektują szkic koncepcji.

BRAK MIEJSC

11.00 -12.30

Game hook – czyli dlaczego gramy?

Warsztat dla osób dorosłych, tworzących gry lub zainteresowanych projektowaniem gier.

BRAK MIEJSC

Gosia Rycharska

Małgorzata Rycharska

Ekspertka z dziedziny projektowania usług, entuzjastka i praktyk design thinking. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i praktycznym stosowaniu gamifikacji. Prowadzi firmy i organizacje przez proces tworzenia dobrych rozwiązań.  Współautorka książki Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną, Poltext 2018.

11.00 -12.30

Programowanie czas zacząć

Na czym polega fenomen gry Scottie Go!, której w samym Empiku zostało sprzedanych ponad milion egzemplarzy? Scottie Go! to proste (?) połączenie kartonowych klocków, za pomocą których gracze układają program oraz aplikacji mobilnej, która wyznacza lub skanuje ułożone rozwiązania i przekształca je w ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. Uwaga! Dzięki uprzejmości Becreo wśród uczestników warsztatu rozlosujemy egzemplarz(e) gry.

BRAK MIEJSC

11.00 -12.30

Programowanie czas zacząć

Warsztat dla edukatorów, pracowników klubów seniora, przedszkoli i szkół, a także dzieci i seniorów z prostego programowania, aby mogli nauczyć się podstaw i razem wchodzić w świat cyfrowy poprzez zabawę.

BRAK MIEJSC

Michał Kłosiński

Michał Kłosiński

Znany jako Pozytywny. Zajmuje się edukacją dzieci i młodzieży, buduje roboty i jest innowatorem społecznym. Jeździ po dużych i małych miejscowościach i pokazuje młodym narzędzia aby mogli tworzyć. Prowadzi warsztaty technologiczno-edukacyjne. (więcej na pozytywsie.pl)

11.00 -12.30

Quizzy na żywo – jak zaangażować odbiorców?

Pokazanie jak można na żywo samodzielnie przeprowadzić ankietę, ale też jak stworzyć zestaw do nauki samodzielnej, w inteligentnym programie, który będzie wiedział, gdzie robimy błędy (i o te rzeczy będzie pytał na wyrywki, aż do skutku).

BRAK MIEJSC

11.00 -12.30

Quizzy na żywo – jak zaangażować odbiorców?

Warsztat dla nauczycieli, edukatorów, trenerów, pracowników NGOs lub instytucji kultury, prowadzących konferencje.

BRAK MIEJSC

Noemi Gryczko

Noemi Gryczko

Zachęca firmy i instytucje do eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami. Ma ponad 10 lat doświadczenia w projektowaniu i wdrażaniu innowacyjnych produktów i usług w oparciu o metodę myślenia projektowego (design thinking). Dzięki praktycznej znajomości mobile learning w organizacjach, uczy jak wykorzystywać aplikacje mobilne, aby lepiej angażować pracowników, studentów i uczestników konferencji. (więcej na noemigryczko.com)

12.30 – 14.00

12.30 – 14.00

Projektowanie gier mobilnych

Poznamy i przetestujemy różne rodzaje gier mobilnych. Zastanowimy się, co sprawia, że niektóre z nich są bardziej, a niektóre mniej angażujące. Następnie stworzymy zarys koncepcji gry związanej z kulturą, sztuką lub edukacją na smartfon lub tablet. Dowiemy się też, jak wykonać grę bez programowania.

BRAK MIEJSC

12.30 – 14.00

Projektowanie gier mobilnych

Warsztat od podstaw dla młodzieży i dorosłych, którzy chcą się dowiedzieć jak zabrać się do projektowania gry mobilnej.

BRAK MIEJSC

Sylwia Żółkiewska

Sylwia Żółkiewska

Ekspertka w obszarze aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, projektantka, edukatorka, menedżerka. Prowadzi warsztaty z aplikacjami mobilnymi dla różnych grup odbiorców. Autorka i współautorka licznych publikacji, m.in.Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną, Poltext 2018. (więcej: www.zolkiewska.pl, www.aplikacjewkulturze.pl)

12.30 – 14.00

Mały, sprytny robot do nauki programowania

Ozobot to mały, sympatyczny robot – zabawka edukacyjna, która dzięki posiadanym funkcjom, wprowadzi zarówno dzieci, jak i dorosłych, w świat programowania. Do całkiem innej niż zwykle zabawy z robotami użyjemy np. tabletów i mazaków, wyznaczając nimi sposób poruszania się i efekty świetlne Ozobotów. Będziemy uczestniczyć w niesamowitej przygodzie z programowaniem, rysowaniem, rozwiązywaniem problemów logicznych, nauczymy się także współpracy grupowej, a przede wszystkim kreatywnie i twórczo spędzimy czas.

 

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

12.30 – 14.00

Mały, sprytny robot do nauki programowania

Warsztat dla edukatorów, pracowników klubów seniora, przedszkoli i szkół, a także dzieci i seniorów z prostego programowania, aby mogli nauczyć się podstaw i razem wchodzić w świat cyfrowy poprzez zabawę.

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Michał Kłosiński

Michał Kłosiński

Znany jako Pozytywny. Zajmuje się edukacją dzieci i młodzieży, buduje roboty i jest innowatorem społecznym. Jeździ po dużych i małych miejscowościach i pokazuje młodym narzędzia aby mogli tworzyć. Prowadzi warsztaty technologiczno-edukacyjne.  (więcej na pozytywsie.pl)

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

12.30 – 14.00

Mobile UX – jak wykorzystać mobilność do stworzenia gry?

Projektowanie na urządzenia mobilne rządzi się swoimi prawami. Kluczem jest kontekst, rezygnacja ze wszystkiego, co zbędne, umiejętne wykorzystanie specyfiki urządzeń mobilnych, dopasowanie do niewielkiego ekranu.

BRAK MIEJSC

12.30 – 14.00

Mobile UX – jak wykorzystać mobilność do stworzenia gry?

Osoby zainteresowane projektowaniem doświadczenia, interfejsów, użytecznością.

BRAK MIEJSC

Gosia Rycharska

Małgorzata Rycharska

Ekspertka z dziedziny projektowania usług, entuzjastka i praktyk Design Thinking. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i praktycznym stosowaniu gamifikacji. Prowadzi firmy i organizacje przez proces tworzenia dobrych rozwiązań. Współautorka książki Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną, Poltext 2018.

14.00 – 15.30

14.00 – 15.30

Digital storytelling na tablecie

Pomysł – scenorys, akcja – kulminacja! W trakcie warsztatu poznamy kilka sposobów na budowanie angażującej narracji z pomocą bezpłatnych i intuicyjnych aplikacji mobilnych na tablet lub smartfon. Na podstawie scenorysu i prostych narzędzi stworzymy intrygującą cyfrową opowieść.

BRAK MIEJSC

14.00 – 15.30

Digital storytelling na tablecie

Warsztat dla młodzieży i dorosłych: edukatorów, pracowników instytucji kultury, nauczycieli, bibliotekarzy, którzy chcą poznać podstawy budowania cyfrowych narracji i przydatne aplikacje.

BRAK MIEJSC

Sylwia Żółkiewska

Sylwia Żółkiewska

Ekspertka w obszarze aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, projektantka, edukatorka, menedżerka. Prowadzi warsztaty z aplikacjami mobilnymi dla różnych grup odbiorców. Autorka i współautorka licznych publikacji, m.in. Biznes w świecie mobile. Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną, Poltext 2018. (więcej: www.zolkiewska.pl, www.aplikacjewkulturze.pl)

14.00 – 15.30

Stwórz grę w rozszerzonej rzeczywistości

Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się jak korzystać z aplikacji do tworzenia rozszerzonej rzeczywistości. W ramach warsztatu każda drużyna zaprojektuje swój znak (np. rebus, zagadkę lub ćwiczenie do wykonania) pod którym zakoduje film z nagranym zadaniem dla pozostałych uczestników. Wszystkie znaki zostaną umieszczone w sali i w ten sposób powstanie gra. Na zakończenie uczestnicy zagrają w nią wspólnie, wczytując zadania swoimi telefonami.

 

BRAK MIEJSC

14.00 – 15.30

Stwórz grę w rozszerzonej rzeczywistości

Warsztat dla młodzieży i dorosłych (edukatorów, pracowników instytucji kultury, nauczycieli, bibliotekarzy), którzy chcą nauczyć się tworzyć w rozszerzonej rzeczywistości.

 

BRAK MIEJSC

 

Alicja Szulc

Fotografka, edukatorka medialna, współpracuje z instytucjami kultury oraz organizacjami pozarządowymi prowadząc warsztaty z fotografii, video czy aplikacji mobilnych z dziećmi, rodzinami, młodzieżą oraz dorosłymi. Propagatorka twórczego wykorzystania urządzeń mobilnych, współpracuje z FINA prowadząc warsztaty FinaLab, obecnie realizuje innowację społeczną „Zapracuj Smartfonem”.

14.00 – 15.30

uNIEzależnij się od aplikacji

Świat mobile kryje też sporo niebezpieczeństw, na które chcemy was przygotować. Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się jak ustawienia YouTube, Netflixa, Instagramu i w grach mobilnych są podkręcone celowo by wydłużać czas spędzany przed ekranem, co jest szkodliwe zwłaszcza dla dzieci, w jaki sposób zmieniać te ustawienia. Po warsztacie będziecie także mogli promować wśród waszych odbiorców jak korzystać z ustawień smartfonów i aplikacji typu Google Wellbeing, Offtime czy Space by kontrolować swoje korzystanie ze smartfona i nabierać zdrowych nawyków (np. odkładania go przed snem, redukowania podglądania notyfikacji, gdy chcemy się skupić).

BRAK MIEJSC

14.00 – 15.30

uNIEzależnij się od aplikacji

Warsztat dla wszystkich, którzy czują, że smartfon i aplikacje czasem mają na nich za duży wpływ.

BRAK MIEJSC

Kamil_Sliwowski

Kamil Śliwowski

Trener i animator edukacji medialnej, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności. (więcej na otwartezasoby.pl)

15.30 – 17.00

15.30 – 17.00

Bohater twojej gry

Podczas warsztatów uczestnicy zaprojektują na tablecie swojego bohatera gry. Na początku jego wygląd zewnętrzny. Następnie spróbują go opisać – jaki jest, jakie ma moce, jego słabe i mocne strony. Zrobią to za pomocą aplikacji Thinklink lub wykonując gif z pojawiającymi się opisami, symbolami jego cech.

 

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

15.30 – 17.00

Bohater twojej gry

Warsztat dla młodzieży i dorosłych (edukatorów, pracowników instytucji kultury, nauczycieli, bibliotekarzy), którzy chcą poznać przydatne aplikacje do tworzenia interaktywnych prezentacji i grafiki na tablecie.

Alicja Szulc

Fotografka, edukatorka medialna, współpracuje z instytucjami kultury oraz organizacjami pozarządowymi prowadząc warsztaty z fotografii, video czy aplikacji mobilnych z dziećmi, rodzinami, młodzieżą oraz dorosłymi. Propagatorka twórczego wykorzystania urządzeń mobilnych, współpracuje z FINA prowadząc warsztaty FinaLab, obecnie realizuje innowację społeczną „Zapracuj Smartfonem”.

15.30 – 17.00

Aplikacje i gry VR dla dzieci i nie tylko

Podczas warsztatu przyjrzymy się najciekawszym aplikacjach i grom VR, które kierowane są do najmłodszych. Porozmawiamy o bezpieczeństwie i ich walorach edukacyjnych.
BRAK MIEJSC

15.30 – 17.00

Aplikacje i gry VR dla dzieci i nie tylko

Warsztat dla wszystkich, którzy mają ochotę odkryć nowe światy i pouczyć się w wirtualnej rzeczywistości.

BRAK MIEJSC

Grzegorz Krause

Grzegorz Krause

Animator Integracji Cyfrowej m. st. Warszawy. Koordynator programów edukacyjnych dotyczących edukacji medialnej i informacyjnej. Kierownik działu Edukacji i Badań Narodowego Instytutu Audiowizualnego (NInA). Po połączeniu Filmoteki Narodowej i Instytutu Audiowizualnego (FINA) został zastępcą kierownika w Dziale Badań i Rozwoju.

15.30 – 17.00

Niewidzialna rozrywka – aplikacje i gry dla osób niewidomych i nie tylko

Podczas warsztatów będzie można m.in.: – spróbować swoich sił w grach, które powstały z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących opartych na dźwięku, np. dźwiękowe turniej łuczników i samurajów, labirynt, kółko i krzyżyk, – przekonać się, że można zagrać bezwzrokowo w grę wiedzową dla wszystkich, czyli Quizowanie – poznać jak osoby niewidome i niedowidzące oglądają filmy dzięki audiodeskrypcji – Netflix i Adapter.pl

 

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

15.30 – 17.00

Niewidzialna rozrywka – aplikacje i gry dla osób niewidomych i nie tylko

Warsztat dla wszystkich, którzy chcą poznać inny wymiar możliwości jakie daje technologia mobilna. Szczególnie zapraszamy osoby niewidome i niedowidzące.

Mikołaj Rotnicki

Mikołaj Rotnicki

Specjalista ds. dostępności w Fundacji Instytut rozwoju Regionalnego. Propagator filozofii uniwersalnego projektowania. Współtwórca rozwiązań i aplikacji mobilnych wspierających osoby z niepełnosprawnością wzroku. Autor artykułów i publikacji poświęconych nowoczesnym technologiom asystującym.

DYSKUSJE I PREZENTACJE

11:00 / powitanie

otwarcie 3 Forum Aplikacji i Gier Mobilnych

Czym jest FAM: koncepcja i komentarz do programu – Paulina Jędrzejewska, kuratorka i producentka FAM, prezeska Fundacji Culture Shock.

11:20 / prezentacja

Jak zrobić aplikację, która zmieni zachowania i zbuduje nawyk?

Aplikacje mobilne często mają negatywny wpływ na życie ludzi – przyklejają ich do ekranów smartfonów i utrudniają koncentrację. W najlepszym przypadku powodują, że wykonanie określonych czynności w życiu staje się łatwiejsze. Czy to możliwe, aby przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej wywołać trwałą zmianę zachowań w realnym świecie? Jak wykorzystać aplikacje mobilne, aby osiągnąć pozytywny wpływ społeczny?

Prowadzenie: Jacek Siadkowski – założyciel przedsiębiorstwa społecznego Gerere, które specjalizuje się w budowie aplikacji zmieniających życie ludzi na lepsze. Jacek od 6 lat rozwija wiedzę w zakresie grywalizacji, ekonomii behawioralnej, psychologii motywacji i ze swoim zespołem stara się zwiększać motywację ludzi do uczenia się, leczenia, aktywności obywatelskiej czy… proaktywnego spędzania czasu w więzieniu.
Start: 11:20
Czas trwania: ok 15 min.

11:40 / prezentacja

EchoVis - Gra wykorzystująca zdolności ludzkiej echolokacji

Bombardowani informacjami, powiadomieniami i niebieskim światłem, coraz częściej pragniemy tylko zamknąć oczy i uciec od tego wszystkiego. Jednak gdy już znajdziemy się w ciszy i ciemności nagle możemy usłyszeć coś, o czym nie wiedzieliśmy że w ogóle istnieje. Możemy poczuć że posiadamy dotychczas niewykorzystywane zmysły, przypisywane super bohaterom i zwierzętom. Co więcej, możemy z tych zmysłów zacząć świadomie korzystać, np. odprężając się w trakcie gry bazującej na ludzkiej echolokacji.

Prowadzenie: Piotr Witek aktualnie pracuje m.in. jako dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Utilitia. Interesuje się kwestiami uniwersalnego projektowania, dostępności informacji elektronicznej, a także zwiększaniem niezależności, samodzielności i możliwości osób z dysfunkcją wzroku za pomocą rozwoju ich naturalnych zdolności oraz przy wykorzystaniu najróżniejszych technologii asystujących.
Start: 11.40
Czas trwania: ok 15 min.

12:00 / prezentacja

Czytam - wspieram. Aplikacja WolneLektury.pl

Nie potrzebujesz już dostępu do komputera, żeby skorzystać z zasobów biblioteki WolneLektury.pl! Teraz możesz cieszyć się lekturą w dowolnym miejscu i czasie, a do tego wspierać działanie i rozwój Wolnych Lektur! Bibliotekę prowadzi fundacja Nowoczesna Polska.

Prowadzenie: Jarosław Lipszyc – prezes Fundacji. Współzałożyciel Koalicji Otwartej Edukacji. Wieloletni dziennikarz, poeta i muzyk, aktualnie aktywny propagator nowoczesnej edukacji oraz wolnej kultury. Ma na koncie liczne publikacje, referaty i wykłady.
Start: 12.00
Czas trwania: ok 15 min.

12:20 / prezentacja

Gry i elementy gier w edukacji - podejście badawcze

Grywalizację i gry poważne chętnie wykorzystuje się w edukacji. Celem takiego zabiegu jest zwiększenie efektywności procesu nauczania. Okazuje się jednak, że liczba rzetelnych eksperymentów naukowych prowadzonych w tym zakresie jest zbyt mała, aby jednoznacznie orzekać o skuteczności edukacji opartej o gry. Podczas swojej prezentacji przedstawię koncepcję badania porównującego efektywność gry poważnej, grywalizacji i e-lerningu oraz zaprezentuję wczesne demo gry.

Prowadzenie: Dagmara Dziedzic – zawodowo projektuje grywalizacje w Gerere. Naukowo, z otwartym przewodem doktorskim, prowadzi badania nad grami i grywalizacją. Ma na koncie kilka publikacji naukowych i liczne wystąpienia konferencyjne. Posiada doświadczenie w projektowaniu indyków, gier mobilnych oraz gier poważnych. Inspiracji szuka po prostu grając w gry. Trochę nerd, ale daje radę.
Start: 12.20
Czas trwania: ok 15 min.

12:40 / prezentacja

Ekonomia dzielenia się - dlaczego wolne licencje się opłacają?

Wolne licencje i otwarte zasoby to najczęściej hasła, którymi posługujemy się, by określić coś dostępne za darmo, coś, co użytkownik/użytkowniczka może legalnie wykorzystać i przerobić np. grafikę lub oprogramowanie. Pomija to zupełnie drugą stronę, czyli twórców, którzy niekoniecznie muszą tworzyć bezinteresownie. Jakie modele biznesowe wykorzystują dziś licencje Creative Commons i dlaczego? Czy da się w ten sposób zarabiać i tworzyć odpowiedzialne, nowoczesne przedsiębiorstwa?

Prowadzenie: Kamil Śliwowski – trener i animator edukacji medialnej, specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w edukacji, zwłaszcza w kontekście prawa autorskiego oraz ochrony prywatności.
Start: 12.40
Czas trwania: ok 15 min.

13:00 / prezentacja

STEAM - Nauczanie przez doświadczanie

Świat powoli przekracza granicę Big Data, a możliwości pojedynczej jednostki zostały wyczerpane na rzecz pracy w grupie, współpracy w zespole oraz globalnej komunikacji. A co ze Szkołą? Czy szkoła kształci elastycznych i mających pomysł na swoje życie zawodowe uczniów? Odpowiedzi szukam w modelu STEAM, gdzie uczeń przestaje być odtwórcą, a staje się twórcą wiedzy, wynalazcą – konstruktorem.
Edukacja, a następnie rynek pracy potrzebują kreatywnych projektantów wiedzy, takich, którzy potrafią wszystko powiązać razem, tak aby wyglądało pięknie, świeżo i niepowtarzalnie! Wierzę, że dzięki edukacji w modelu STEAM jesteśmy w stanie to osiągnąć i kształcić pokolenie przyszłości. Jedno jest pewne,  formuła starej edukacji się wyczerpała. Skoszarowani w ławkach uczniowie i zasiadający na palestrach nauczyciele, są nadal kształceni na rywalizujących ze sobą odtwórczych naśladowników jak w XIX wieczny proletariat.

Prowadzenie: Marcin Paks – Dyrektor ds. Współpracy z Sektorem Edukacji BeCREO Technologies Sp. z o.o. Wieloletni nauczyciel i entuzjasta wykorzystania nowoczesnej technologii w edukacji. Zaangażowany w liczne projekty edukacyjne, twórca autorskiej aktywnej metody opartej o based learning – Drama OnLine, propagator edukacji w modelu STEAM. W ramach Systemu doskonalenia nauczycieli opartym na kompleksowym wspomaganiu szkół jako SORE, profilował doskonalenie zawodowe kilkuset nauczycieli. Twórca autorskich scenariuszy wprowadzających programowanie w nauczaniu przedmiotowym w ramach projektu Superkoderzy. Felietonista, konsultant ośrodków doskonalenia, twórca Szkolnych Klubów ScottieGo! Członek grupy superbelfrzy RP, ambasador amerykańskiej platformy Edmodo w Polsce.
Start: 13:00
Czas trwania: ok 15 min.

13:20 / akcja

Losowanie nagród

Wśród uczestników rozlosujemy atrakcyjne nagrody m.in. zestawy gry Scottie Go! od BeCreo, słuchawki i powerbanki od Fundacji Orange oraz notesy Moleskine oraz bidony od Przestrzeni from Facebook.

13:45 / prezentacja

Trendy w Edukacji i EdTech 2018-2020

W prezentacji zostanie omówionych 6 trendów w edukacji na lata 2018-2020. Zostaną też zaprezentowane firmy edukacyjne z Polski, które mają faktyczny wpływ na to jak wygląda edukacja dziś i jak będzie wyglądała edukacja za kilka lat. W drugiej części zostaną też zaprezentowane najważniejsze zmiany systemowe w edukacji 2018-2020.

Prowadzenie: dr Krzysztof Wojewodzic – ekspert w zakresie edukacji oraz technologii (EdTech). Wspiera firmy w pozyskaniu dotacji na innowacje oraz opracowuje modele biznesowe dla produktów cyfrowych i edukacyjnych. Obecnie prezes ESCOLA S.A. – firmy tworzącej aplikacje mobilne nie tylko dla edukacji. więcej: krzysztof-wojewodzic.com
Start: 13.40
Czas trwania: ok 15 min.

14:05 / dyskusja

Co psychologia mówi o grach komputerowych i ich użytkownikach?

Rozmowa z dr Maksymilianem Bieleckim – psychologiem, neurokognitywistą z Katedry Psychofizjologii Procesów Poznawczych na Wydziale Psychologii SWPS.

Prowadzenie: Noemi Gryczko – zachęca firmy i instytucje do eksperymentowania z nowymi rozwiązaniami. Dzięki praktycznej znajomości mobile learning w organizacjach, uczy jak wykorzystywać aplikacje mobilne, aby lepiej angażować pracowników, studentów i uczestników konferencji.
Start: 14.00
Czas trwania: ok 45 min.

14:45 / prezentacja

Artistic mobile games - jeszcze gra czy już sztuka?

Czy mały ekran smartfonu wystarczy by stworzyć magiczne doświadczenie? Zachwycić gracza, przenieść go w inną rzeczywistość? Czy twórcy gier mogą być artystami, a gry mobilne być sztuką? Zobacz przykłady najpiękniejszych gier mobilnych.

Prowadzenie: Małgorzata Rycharska – ekspertka z dziedziny projektowania usług, entuzjastka i praktyk Design Thinking. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i praktycznym stosowaniu gamifikacji. Prowadzi firmy i organizacje przez proces tworzenia dobrych rozwiązań.
Start: 14.55
Czas trwania: ok 15 min.

15:05 / dyskusja

Dlaczego nie wykorzystujemy grywalizacji, storytellingu i aplikacji w działaniach społecznych?

Czy potrzebujemy grywalizacji w działaniach społecznych? Dlaczego działacze i działaczki społeczne z różnych dziedzin niechętnie korzystają z najnowszych trendów takich jak narzędzia IT, grywalizacja i storytelling? Czy to kwestia nadawania większego priorytetu bezpośrednim, spontanicznym kontaktom, czy może brak świadomości znaczenia tych technik? A może to kwestia braku dostępu do specjalistów i pieniędzy? Czy w ogóle wykorzystanie grywalizacji, aplikacji i storytellingu w działaniach społecznych skutkuje lepszymi efektami? Chcielibyśmy porozmawiać o najnowszych trendach w angażowaniu ludzi do różnych działań w kontekście zaangażowania w sprawy publiczne.

Prowadzenie: Wojtek Sańko – animator współpracy interdyscyplinarnej pomiędzy światem IT, organizacjami pozarządowymi i administracją publiczną, przy poszukaniu rozwiązań technologicznych odpowiadających na potrzeby społeczne. Jako koordynator programu „Koduj dla Polski“ w Fundacji ePaństwo, balansuje między „tech” a „civic.
Start: 15:05
Czas trwania: ok 45 min.

PANELIŚCI:
Dagmara Dziedzic – zawodowo projektuje grywalizacje w Gerere. Naukowo, z otwartym przewodem doktorskim, prowadzi badania nad grami i grywalizacją. Posiada doświadczenie w projektowaniu indyków, gier mobilnych oraz gier poważnych.

dr Karol Olejniczak –  Instytut Nauk Społecznych – Uniwersytet SWPS. Jest doktorem nauk o zarządzaniu. Jego głównymi polami zainteresowań naukowych są: wykorzystanie badań w polityce publicznej oraz wykorzystanie badań behawioralnych w projektowaniu działań publicznych, szczególnie w przestrzeni miejskiej.

Jacek Siadkowski – założyciel przedsiębiorstwa społecznego Gerere, od 6 lat rozwija wiedzę w zakresie grywalizacji, ekonomii behawioralnej, psychologii motywacji i ze swoim zespołem stara się zwiększać motywację ludzi do uczenia się, leczenia, aktywności obywatelskiej czy… proaktywnego spędzania czasu w więzieniu.

Dariusz Stawik – koordynator projektów i specjalista ds. promocji w Regionalnym Centrum Wolontariatu w Katowicach. Członek zespołu realizującego projekt Polichrom, który jest jednym z pierwszych przykładów wykorzystania grywalizacji w wolontariacie w naszym kraju. Od ponad dziesięciu lat związany z trzecim sektorem.

Igor Widawski – projektuje dedykowane gry i symulacje dla firm, jednostek administracji publicznej oraz organizacji społecznych. Realizował projekty w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Australii. Zajmuje się grami edukacyjnymi, rozwojowymi, a ostatnio również badawczymi.

15:55 / prezentacja

Tworzenie gry mobilnej bez kodowania

Jak i dlaczego warto tworzyć aplikacje i gry mobilne bez kodowania? Tworzenie aplikacji jest okazją do rozwijania kreatywności i umiejętności pracy w zespole, pretekstem do wspólnej pracy osób o różnych kompetencjach. W firmie, organizacji pozarządowej, muzeum, bibliotece jest też szansą na obniżenie kosztów produkcji aplikacji i jej utrzymania. Podczas wykładu przedstawione zostaną najciekawsze inspiracje i najnowsze narzędzia, które umożliwią tworzenie gier i aplikacji mobilnych bez kodowania.

Prezentacja: Sylwia Żółkiewska – ekspertka w obszarze aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, projektantka, edukatorka, menedżerka. Prowadzi warsztaty z aplikacjami mobilnymi dla różnych grup odbiorców. Autorka i współautorka licznych publikacji.
Start: 15.55
Czas trwania: ok. 15 min.

16:15 / dyskusja

Przyszłość gier mobilnych

Codziennie w appmarketach pojawiają się setki nowych gier. Ponad 75% przychodu AppStore pochodzi właśnie z gamingu. Rozwój urządzeń mobilnych i technologii, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość dają coraz więcej możliwości do tworzenia wyjątkowych aplikacji i gier. Mobile gaming wyrasta na potężną gałąź biznesu, ze swoją dynamiką i trendami. Co przyniesie przyszłość?

Prowadzenie: Małgorzata Rycharska – ekspertka z dziedziny projektowania usług, entuzjastka i praktyk Design Thinking. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i praktycznym stosowaniu gamifikacji. Prowadzi firmy i organizacje przez proces tworzenia dobrych rozwiązań.
Start: 16.15
Czas trwania: ok. 45 min.

STREFA STARTUP

Masz ciekawy startup którym chciałabyś lub chciałbyś się podzielić w większym gronie? Chcesz zaprezentować aplikację w wersji beta, koncepcję w formie prezentacji lub prototyp i skonfrontować ją z innymi twórcami i przyszłymi użytkownikami?

DOŁĄCZ DO STREFY STARTUP

EchoVis - Utilitia & Transition Technologies

Na stoisku EchoVis odwiedzający dowiedzą się czym w praktyce jest zjawisko echolokacji, jak ono działa fizycznie, i jak reaguje na nie mózg człowieka. Każdy będzie mógł się przekonać, że dysponuje dodatkowym zmysłem, o którym dotychczas myślał, że posiadają go tylko delfiny, nietoperze i super bohaterzy. Każdy będzie mógł sprawdzić swoje zdolności w zakresie ludzkiej echolokacji, wykorzystując do tego celu mobilną aplikację do jej nauki, bazującą na nagraniach binauralnych. Każdy będzie rownież mógł, na urządzeniu mobilnym, zagrać w demo gry, gdzie do osiągnięcia sukcesu konieczne będzie skorzystanie z nowo odkrytych umiejętności echolokowania.

Dodatkowo zaprezentujemy dwie aplikacje:

Name It Tame It, dzięki której użytkownik uczy się nazywać swoje emocje a dzięki temu lepiej nad nimi panować. ( już dostępna w sklepach Play i AppStore)

SORTEK!  – aplikację edukacyjną pozwalającą w łatwy i szybki sposób przyswoić nowe zasady segregacji śmieci. Ta niedługo dostępna będzie na obie platformy – na FAM pokażemy w pełni działające wersje developerskie.

Logo Centrum Cyfrowego

Centrum Cyfrowe

Opowiemy o naszej współpracy z nauczycielkami/ami, pracowniczkami/kami instytucji kultury, polegającej na odkrywaniu możliwości jakie dają nowe technologie. Pochwalimy się prototypem gry i narzędzi metodycznych, stworzonych przez uczestników w ramach naszych projektów społecznych. Zaprosimy również naszych przyjaciół i praktyków, którzy opowiedzą o pracy przy działaniach Pracowni Otwierania Kultury i Spółdzielni Otwartej Edukacji.

Failcore

Failcore to studio eksperymentujące z grami, popkulturą i polityką. Na stoisku będziecie mogli zagrać w Invisible Fist – karcianą grę RPG, w której wcielicie się w przedstawicieli różnych klas społecznych – od miliardera do pracownicy fabryki – którzy stają do pojedynku z Niewidzialną Ręką Wolnego Rynku. Żeby wygrać, będziecie musieli zbalansować karty Pracy, Snu i Czasu Wolnego, a w tym wszystkim znaleźć czas na relacje z bliskimi osobami.

STREFA BIZNES

Chcesz wesprzeć naszą inicjatywę i uczestniczyć w jednym z najważniejszych wydarzeń mobilnych w Warszawie?

DOŁĄCZ DO STREFY BIZNES

Kids do IT

Czy zastanawiałaś/łeś się kiedyś jak powstała Twoja ulubiona gra mobilna? Chcesz programować, ale nie wiesz od czego zacząć? Czy stworzenie gry na Androida jest trudne? Czy dzieci mogą to robić? Na te i inne pytania odpowiemy podczas 1.5h warsztatów Kids do IT! Z nami: – poznasz podstawy tworzenia aplikacji mobilnych w systemie Android poprzez platformę AppInventor – zaprojektujesz grę mobilną oraz uruchomisz i przetestujesz ją na własnym smartfonie. – rozwiniesz algorytmiczne myślenie i potrenujesz język angielski – niezmiernie przydatny w programowaniu. – przekonasz się, że tworzenie gier mobilnych to pasjonujące zajęcie. Zapraszamy!

Gerere Fun for Good

Studio tworzące angażujące produkty cyfrowe – aplikacje, gry i usługi internetowe. Specjalizuje się w projektach społecznych i wspiera swoich klientów w zwiększaniu ich pozytywnego wpływu na świat. Gerere ma za sobą zbudowanie platform angażowania lokalnych społeczności, wciągających programów edukacyjnych, systemów do obsługi wolontariatu, edukujących gier mobilnych czy aplikacji zwiększających zaangażowanie w głosowanie. Chcesz zmienić zachowania swoich beneficjentów i budować zdrowe nawyki? Zgłoś się do Gerere.

EVK IT Refurbishing & Remarketing

Prowadzimy program Euroschola.eu. Wspieramy procesy dydaktyczne przy wykorzystaniu poleasingowych technologii IT największych światowych producentów. Dostarczamy mobilne i stacjonarne pracownie komputerowe, notebooki, komputery, tablety i projektory. Jako partner Microsoft instalujemy bezpłatne oprogramowanie na zregenerowanych urządzeniach. Ofertę uzupełniamy o drukarki 3D, roboty do nauki programowania i tablice interaktywne. Jesteśmy w kilkunastu tysiącach polskich szkół.

Współpracujemy z Fundacją Techsoup. Razem wspieramy organizacje pozarządowe w dostępie do nowoczesnego oprogramowania i niezawodnego sprzętu komputerowego.

MythicOwl

Jesteśmy młodą firmą, której misją jest tworzenie rozwijających gier mobilnych. Chcemy, aby czas poświęcony grom nie był zmarnowany, a zapewniał zwiększenie umiejętności gracza, poprawę koncentracji, oraz wiedzy. Naszą główną siłą jest połączenie doświadczenia w tworzeniu gier i zarządzania, a także zmotywowany zespół ludzi z pasją. Nasze gry cechuje oryginalność, jakość i nastawienie na cel.

Podczas FAM zaprezentujemy Parenting Hero – aplikację mobilną skierowaną do rodziców, która ma za zadanie ułatwić komunikację z dziećmi i budować, trwałe relacje oparte na zrozumieniu i zaufaniu. Parenting Hero została stworzona we współpracy z Julie King i Joanną Faber, autorkami kultowej książki „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały. Poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2-7 lat”.

Organizator

fundacja Culture Shock - logotyp

Projekt współfinansuje m. st. Warszawa

Partnerzy

Koduj dla Polski
ePaństwo

Patroni medialni