Warszawa jest mobile!

1 października 2016
Marzyciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych
Bracka 25, Warszawa

Głównym celem FAM – I Festiwalu Aplikacji i Gier Mobilnych – jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Pokazując inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i możliwości zastosowania aplikacji w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy również zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom mieszkańców.

Pomysł festiwalu jest inicjatywą pionierską, gdyż na chwilę obecną wszelkie targi i konferencje mobile pomijają zawartość merytoryczną aplikacji mobilnych, skupiając się na technologiach i sprzęcie i są kierowane do specjalistów, a nie do zwykłych ludzi. I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych ma ambicję to zmienić. Planujemy pokazać nie tylko zestawy inspirujących aplikacji mobilnych, ale także sposoby ich zastosowania: podczas zwiedzania i doświadczania Warszawy, w animacji kultury, w szkole, w domu, w pracy, do działań twórczych, obywatelskich, społecznych oraz ochrony zdrowia.

W trakcie festiwalu zaprezentowaliśmy kilkadziesiąt aplikacji mobilnych, skupionych w sześciu sekcjach tematycznych:

VARSAVIANA

Sekcja obejmuje gry, aplikacje historyczne i powstańcze oraz ofertę kulturalną Warszawy prezentowaną w aplikacjach mobilnych.

  LISTA APLIKACJI W SEKCJI VARSAVIANA

EDUKACJA

Sekcja przedstawi aplikacje wspierające prowadzenie zajęć, lekcji i warsztatów dla różnych grup wiekowych oraz aplikacje stworzone przez warszawską młodzież szkolną w ramach warsztatów nowych mediów.

LISTA APLIKACJI W SEKCJI EDUKACJA

TECHNOLOGIE

W tym miejscu będzie można poznać i wypróbować aplikacje, które wykorzystują nowe technologie np.: rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną, aplikacje sterujące, czy symulujące.

  LISTA APLIKACJI W SEKCJI TECHNOLOGIE

KREACJA

Sekcja ta obejmuje aplikacje wspierające tworzenie filmów, interaktywnych zdjęć, gier i animacji, oraz animację i promocję kultury.

  LISTA APLIKACJI W SEKCJI KREACJA

DLA NAJMŁODSZYCH

Podczas festiwalu dostępny będzie także kącik do zabawy z grami i aplikacjami mobilnymi dla dzieci. Kącik ten poprowadzi Fundacja Festina Lente, która zaprezentuje kilkanaście własnych realizacji – multimedialnych książek dla dzieci na podstawie utworów Franciszki i Stefana Themerson, Ignacego Kraszewskiego i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.

  LISTA APLIKACJI W SEKCJI DLA NAJMŁODSZYCH

SPOŁECZEŃSTWO

Zaprezentowane zostaną najciekawsze aplikacje warszawskie lub ogólnopolskie zachęcające do działań społecznych, obywatelskich i politycznych, a także inspirujące przykłady aplikacji tego typu ze świata. Sekcję poprowadzi Koduj dla Polski.

  LISTA APLIKACJI W SEKCJI SPOŁECZEŃSTWO

Ambicją festiwalu jest integracja instytucji edukacyjnych i instytucji kultury wokół tematu aplikacji mobilnych oraz wymiana doświadczeń związanych z tworzeniem i promocją aplikacji mobilnych i stosowaniem ich w trakcie realizowania własnej oferty edukacyjnej. Chcemy, aby twórcy tych najbardziej popularnych polskich aplikacji podzielili się swoimi doświadczeniami z publicznością, dlatego podczas festiwalu zorganizowane zostaną spotkania i dyskusje z zaproszonymi gośćmi.

Panele i wykłady

Panele dyskusyjne cz.1:
12:20-13:00 – VARSAVIANA Po co instytucji kultury aplikacja, czyli jak dać się ściągnąć, prowadzi Paulina Jędrzejewska
13:20-14:00 – KREACJA i SPOŁECZEŃSTWO Mobilne innowacje, czyli jak aplikacje rozbudzają moce twórcze, prowadzi Małgorzata Rycharska

Wykłady: 
14:10-14:30 – APPetyt na APPlikacje, czyli jak wygląda proces powstawania aplikacji mobilnej, Sylwia Żółkiewska

14:30-14:50 – Aplikacje dostępne dla wszystkich, Mikołaj Rotnicki, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, członek Koalicji Otwartej Edukacji

14:50-15:10 – Chmura obliczeniowa dla deweloperów, Grzegorz Falkowski, Oktawave

Panele dyskusyjne cz.2:
15:20-16:00 – EDUKACJA Bezkrwawa sekcja żaby, czyli jak rozbudzić pasję do poznawania świata, prowadzi Noemi Gryczko
16:20-17:00 – TECHNOLOGIE Pokemon Go w muzeum, czyli jakie możliwości dla dla kultury i edukacji przyniosą technologie mobilne przyszłości, prowadzi Sylwia Żółkiewska

  Szczegółowy opis paneli i panelistów

Zapraszamy:

MIESZKAŃCÓW WARSZAWY
Chcących zobaczyć jak kultura przenika się z technologiami, zainteresowanych historią Warszawy i poznawaniem jej za pomocą nowych mediów.

MŁODZIEŻ, STUDENTÓW
Użytkowników aplikacji i ich przyszłych twórców.

PRZEDSTAWICIELI INSTYTUCJI KULTURY
Poszukujących inspiracji do poszerzenia swojej oferty edukacyjnej i kulturalnej.

NAUCZYCIELI
Edukatorów szukających inspiracji do prowadzonych zajęć.

RODZICÓW
Którzy chcą świadomie korzystać z nowych technologii i szukają ciekawych inspiracji edukacyjno-rozwojowych dla swoich dzieci.

SENIORÓW
Interesujących się kulturą i historią Warszawy, którzy chcieliby łatwo i prosto rejestrować swoje historie za pomocą multimediów.

ENTUZJASTÓW NOWYCH TECHNOLOGII
Programistów, grafików, specjalistów user experience, specjalistów ds. marketingu i promocji.

DZIENNIKARZY
Lub bloggerów piszących o nowych mediach.

PRZEDSTAWICIELI FIRM

I instytucji zainteresowanych stworzeniem własnych aplikacji mobilnych.

Jednym z celów Festiwalu jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Poprzez inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i sposoby na ich zastosowanie w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy także zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom użytkowników.

Obecnie aplikacje i gry mobilne stają się coraz bardziej popularnym narzędziem promocyjnym dla wielu instytucji kultury, jednak ich potencjał jest wciąż mało znany i niewykorzystany. Ze statystyk dostępnych np. w sklepie Google Play wiemy, że duża część polskich aplikacji mobilnych jest pobierana przez niewielką liczbę użytkowników (dominują przedziały 100-500, 500-1000 pobrań).

Z naszych analiz wynika, że za sukces aplikacji odpowiada w dużej mierze promocja, na którą niektóre instytucje nie mają pomysłu lub środków, choć w tworzenie gier i aplikacji często inwestują stosunkowo duże kwoty. Brak odpowiedniej promocji i pomysłów na wykorzystanie danej aplikacji w edukacji i animacji kultury powoduje, że wiele wartościowych aplikacji jest zupełnie nieznanych przez mieszkańców i turystów.

TWÓRCZYNIE I TWÓRCY FESTIWALU

Partnerzy FAM

fundacja festina-lente
Koduj dla Polski
Koalicja Otwartej Edukacji
Fundacja Instytut Rozwoju Rgionalnego
Towarzystwo Inicjatyw Twórczych Ę
Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
Dr Omnibus
EVK
Oktawave
World Of VR
logo orange
Bukowscy Logotyp

Patroni medialni

Co Jest Grane24_logotyp_
TechSoup Polska
logotyp Centrum Edukacji Obywatelskiej
kulturaonline.pl
junior media

Finansowanie